خبرهای داغ:
مولوی نذیر احمد سلامی:

تفرقه جامعه اسلامی را رنج می دهد/درگیری و اختلاف زمینه ساز استفاده دشمن است

نماینده استان سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان گفت: ما باید به مشترکات و متفقات بپردازیم و هر کس بخواهد تفاوت های مذهبی را از بین ببرد این کار نقش بر آب است و امکان پذیر نیست اما این تفاوت ها باید مدیریت شود و مسلمانان باید به موارد اختلافی یکدیگر تعرض نکنند چرا که درگیری و اختلاف زمینه ساز استفاده دشمن است.
کد خبر: ۹۱۹۰۸۱۸
|
۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مولوی نذیر احمد سلامی در جلسه علما تشیع و تسنن شهرستان درمیان گفت: بر اساس آیات قرآن مسلمان زمانی می توانند از مزایای و آثار توحید و یکتا پرستی بهره مند شوند که وحدت کلمه داشته باشند و مسلمان و مومن بدون داشتن وحدت نمی تواند از توحید نبوت و معاد که به آن معتقد است بهره کافی را ببرد.

نماینده استان سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان ادامه داد: من در سال1386 اخبار رسانه ها و منابع دیگر را در طول سه ماه مربوط به کشتار مسلمانان چه به دست خود مسلمانان و چه به دست کفار را مورد بررسی قرار داده ، روزانه به صورت متوسط 60نفر مسلمان در این بازه زمانی کشته شده بودند. کشتار 60مسلمان در روز یعنی بیوه شدن 60زن یتیم شدن چندین فرزند و دیگر تبعات منفی آن که آثار آن به همین جامعه اسلامی برمی گردد. ما به چه دلیل گرفتار چنین مشکلات و وضعیتی هستیم؟ عمده دلیل این وضعیت دردناک عدم وحدت کلمه در امت اسلامی است.

وی در ادامه بیان داشت: مسلمانان به لحاظ امکانات بالقوه نه تنها از کفار پایین تر نیستند بلکه از آنها بهتر هم هستند ما علاوه بر امکانات مادی دارای قدرت معنوی نیز هستیم داری 1/5 میلیارد جمعیت هستیم جغرافیای جهان اسلام در کل دنیا به هم پیوستگی دارد و این موضوع دارای اهمیت سیاسی است اما ما از این امکانات و موقیعتی که در آن قرار گرفته ایم چه استفاده ای کرده ایم .

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مسلمانان 40% نفت دنیا را در اختیار دارند آنها 70% منابع نفت کشف شده را دارند اما از آن چگونه استفاده می کنند دشمن با اختلاف و تفرقه ای که بین مسلمین ایجاد کرد منافع یک بلوک اسلامی را برای ضرر رساندن به بلوک اسلامی دیگر استفاد ه می کند. این دسیسه را دشمن ایجاد کرده است.

وی از دیگر سرمایه های جهان اسلام را وجود گذرگاه های آبی در جغرافیای جهان اسلامی بیان کرد و آنها را دروازه های صادرات  و واردات جهان دانست  و گفت : اگر مسلمانان بر این گذرگاه  ها مسلط می بودند و اجازه رفت و آمد از این گذرگاه ها را بدون تامین منافع مسلمانان به دیگران  نمی دادند ، این یک سرمایه برای مسلمین بود.

وی در بخش دیگر از سخنانش اظهار داشت: گناه فقط عمل کردن به ظواهر دین نیست، در اختیار  دشمن قرار دادن این منابع  و امکانات،استفاده نکردن از این امکانات گناه دست جمعی و نابخشودنی است و این تفرقه جامعه اسلامی را رنج می دهد.

و در پایان گفت: ما باید به مشترکات و متفقات بپردازیم و هر کس بخواهد تفاوت های مذهبی را از بین ببرد  این کار نقش بر آب است و امکان پذیر نیست اما این تفاوت ها باید مدیریت شود و مسلمانان باید به موارد اختلافی یکدیگر تعرض نکنند چرا که درگیری و اختلاف زمینه ساز استفاده دشمن است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها