یادداشت//میثم سلطانی

اینجا قرار است اتفاقی بیفتد!

هر چند وقت از سال را معتکف بودن و دخیل بستن برای حال دل خودت بسیار مفید است، گاهی باید لن ترانی کرد ولی نه برای خدا بلکه برای خود ! تا قیام قلوب اتفاق بیفتد یکی از راه های این قیام روضه است و شاید آخری هم روضه باشد گویا مسیر زندگی همیشه باید بر مدار کربلا بچرخد، خوشا به حال آنان که زندگی شور انگیزی دارند، بعضی در معرض اولویت قرار می گیرند و برخی به دنبال بهترین اولویت می گردند تا خود را در معرض آن قرار بدهند!
کد خبر: ۹۱۹۰۷۶۸
|
۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان ؛هر چند وقت از سال را معتکف بودن و دخیل بستن برای حال دل خودت بسیار مفید است، گاهی باید لن ترانی کرد، ولی نه برای خدا بلکه برای خود! تا قیام قلوب اتفاق بیفتد یکی از راه‌های این قیام روضه است و شاید آخری هم روضه باشد گویا مسیر زندگی همیشه باید بر مدار کربلا بچرخد، خوشا به حال آنان که زندگی شور انگیزی دارند، بعضی در معرض اولویت قرار می‌گیرند و برخی به دنبال بهترین اولویت می‌گردند تا خود را در معرض آن قرار بدهند! دانشجویانی که در این فصل از سال بارشان و ساکشان را می‌بندند تا در یک منطقه محروم خدمت رسانی کنند بدون منت و بدون توقع از کسی! بدور از انتظار! آنجایی که با لباس خاکی برای خدا تکلیف محورانه عمل می‌کنند تا ساخته بشوند، زیرا برای ساخته شدن آمده اند نه اینکه ساخته شده باشند آنجایی که خواهران با چادرشان جهاد می‌کنند و در ظل آفتاب سوزان با بچه‌های روستا گرم گرفته اند و برای دختران روستا خدمت می‌کنند آنجایی که آن بانوی انقلابی چادر همت برای حل مشکلات فرهنگی و آموزشی و بهداشت یک منطقه دارد تا گره‌ها را باز کنند و رضایت خاطر خلق الله را جلب کنند مگر نه این است که خدمت به خلق الله عین عبادت در راه الله است. اینجا که هر کسی با خودش قراری دارد، اینجا قرار است اتفاقی بیفتد!

آن بانوی مجاهد و برادر جهادگر که لذت‌های شهر را رها می‌کنند تا نورانیت کسب کنند و لذت فراتر را در گره گشایی از خلق الله بیابند اینجا کودکان برگرد معلمشان حلقه می‌زنند تا بیاموزند آن دانش آموز روستایی از دل آن خواهر مجاهد خبر ندارد که خودش نیز برای آموختن و دل کندن آمده است و اینجا برادر دانشجوی انقلابی که با رتبه خوب کنکور در حال بیل زدن و رنگ آمیزی است سخن از عزم جهادی دارد تا بتواند به احسن الحال برسد، اینجا حرف از می‌شود‌ها و شده است‌ها است! اینجا، اما ما ینفع الناس .. است حضرت استادی خوب می‌فرمود:: " دنبال کار گنده نباشید، دنبال کار مانده باشید. " در نگاه بعضی‌ها مقیاس بزرگی کار به دشواری آن و مقیاس کوچکی کار به آسانی آن است هر کاری مشکل است بزرگ است، و هر کاری که ساده است، کوچک.

اردوی جهادی شناسنامه عزم هر فرد است که برای ارزش‌ها چقدر ارزش قائل است؟ هدف چقدر مهم است و تا چه مقدار آماده است تا از خود مایه بگذارد؟ در زندگی اولویت‌ها جریان ساز هستند اینجاست که باید چرخ زندگی بر مدار اولویت‌ها بچرخد.
 
اردوی جهادی فرصتی برای تامل در مورد خود است همچنان که حَجَّ یعنی قصد کردن، وقتی حاجی به حج می‌رود یعنی قصد می‌کند که دیگر برگشت همان فرد قبلی نماند! جهادگران نیز قصد می‌کنند و دل می‌کَنند تا روح و دلشان آبادان شود.
 
اردوی جهادی نخست آبادانی دل است و سپس آبادانی محل محروم.

وقتی آن دانش آموز دختر در مدرسه‌ای با دیوار‌های ریخته، دودی و سیاه با لامپ زرد کم نور لب به سخن گشود که: کلیه هایمان از کار افتاده است! سرویس‌های بهداشتی مدرسه را درست کنید! عرق شرم و خجالت بر پیشانی هر عدالتخواهی می‌نشیند که فقط چرا این چنین شده است؟! از حداقل امکانات بی بهره باشند! فَاینَ تَذهَبون؟ گویی چرخ روزگار بر نامهربانی و کم لطفی بعضی از مسئولان همچنان می‌چرخد! والعاقبه للمتقین!

زندگی پر از نشاط و شوق این مردم دلگرمی همه مشکلات است، اینجا صداقت، صفا، مهربانی، نورانیت، رحمانیت و ساده دلی و خاکی بودن موج می‌زند. اینجا می‌شود خدا را با تمام وجود احساس کرد، اینجا قرار است اتفاقی بیفتد..
ارسال نظرات