جشنواره و نمایشگاه روستاهای دوستدار کتاب شهرستان ری آغاز شد

خبرگزاری بسیج: جشنواره و نمایشگاه روستاهای دوستدار کتاب شهرستان ری، عصر 22 آبان ماه و در آستانه هفته کتاب به میزبانی روستای چهلقز در بخش خاوران آغاز شد.
کد خبر: ۹۱۹۰۷۳۳
|
۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴

 

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان ری، در آیین گشایش این جشنواره و نمایشگاه، «سید فرید موسوی» نماینده و رئیس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی، «احمد اسماعیلی راد» معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری، «سید حسن صفوی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، روسای ادارات، بخشداران، دهیاران و اعضای شوراهای شهرستان ری حضور داشتند.

«سید فرید موسوی» نماینده و رئیس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی با حضور در این جشنواره، خانه قرآن و کتابخانه روستای چهلقز را افتتاح کرد و قول مساعد برای تجهیز این مرکز فرهنگی را داد.

وی از واقف و خیّر روستایی که منزل مسکونی خود را با ایجاد خانه قرآن و کتابخانه، وقف فرهنگ کرده است، تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد که این حرکت فرهنگی در تمامی روستاها استمرار یابد.

«احمد اسماعیلی راد» معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت توجه به حوزه کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: شهرستان ری در شش ماهه گذشته با افتتاح چندین کتابخانه، کافه کتاب، بوستان کتاب، پویش های کتابخوانی با برنامه های متنوع در تمامی بخشها و و روستاها، اقدامات خوبی انجام داده است و شایسته که شهرستان ری در سال آینده به پایتخت کتاب ایران تبدیل شود.

وی افزود: تا پایان سال در پنج بخش شهرستان ری، 10 کتابخانه دیگر افتتاح خواهد شد و برای سال آینده نیز برنامه های متنوع دیگری از جمله کنگره های بزرگداشت مؤلفان و نویسندگان معاصر و درگذشته پیش بینی شده است.

«سید حسن صفوی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری نیز، هدف از برگزاری این جشنواره را حمایت از اقدام‌های انجام‌شده در روستاها و پشتیبانی از پیشنهادهای ابتکاری در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی و معرفی فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی مرتبط با کتاب‌خوانی دانست.

وی گفت: تقویت حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در روستاها و توجه دادن مردم و نهادهای روستایی به اهمیت کتاب و فرهنگی‌تر شدن فضای روستاها و نیز پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان روستایی با کتاب از دیگر اهداف جشنواره روستاهای دوستدار کتاب است.

گفتنی است در پایان مراسم از خانواده های شهدا، ناشران برتر، مولفان، مروجان کتابخوانی و دهیاران برگزیده در حوزه کتابخوانی تجلیل شد.

 جشنواره و نمایشگاه روستاهای دوستدار کتاب شهرستان ری از 22 تا 24 آبان ماه با برپایی بیش از 20 غرفه شامل نمایشگاه های کتاب، نمایشگاه های محصولات و دستاوردهای روستایی و عشایری، بخش هنری، سرگرمی، اچرای سرود، موسیقی و نمایش با موضوع کتاب و اکران فیلم های سینمایی، با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و روستاهای بخش خاوران در روستای چهلقز واقع در بخش خاوران شهرستان ری برگزار می شود.

ارسال نظرات