وحدت یعنی پافشاری بر ارزش‌ها و آرمان‌های الهی و قدسی

امام جمعه شهرستان سرخه گفت: وظیفه ما شناخت و مقابله جدی با جریان نفاق و پدیده نفوذ شیعه و سنی آمریکایی و انگلیسی است
کد خبر: ۹۱۹۰۷۳۲
|
۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۸
حجت الاسلام والمسلمین مصطفی فاطمی بصیر امام جمعه شهرستان سرخه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه اظهار کرد: وحدت به معنای تکیه بر مشترکات مذهبی وپافشاری برارزش هاوآرمان‌های قدسی و الهی وبرجسته نمودن نقاط قوت وپرهیز ازدامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی و نیز احترام به سنت‌های دینی و مذهبی مسلمانان است.
وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که چرا این هفته به عنوان هفته وحدت انتخاب شده است؟ گفت: ازآنجاکه اعتقاد به توحید و وحدانیت حق تعالی و نبوت حضرت ختمی مرتبت (ص) ازنقاط مشترک و مورد قبول فریقین اسلامی است. میلاد باسعادت آن حضرت مورد احترام و عامل اتحاد وانسجام امت اسلامی وضامن انس و الفت و تألیف قلوب مسلمین است. درحقیقت میلاد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم جلوه‌ای از اعتصام به حبل الله المتین و عروه الوثقی دین بوده و تجلی وتبلوریگانگی و یکرنگی، همگرایی و هماهنگی ونماد و شاخص وحدت کلمه می‌باشد.
امام جمعه با بیان اینکه هدف از بزرگداشت این هفته بازخوانی زمینه‌ها و بستر‌های وحدت امت اسلامی می‌باشد افزود: از دیفگر اهداف ارزش هفته وحدت مواردی دیگری مثل شناسایی دشمنان اصلی، طراحان و زمینه سازان اختلاف و تفرقه به امت اسلام ومعرفی توطئه‌های آنان، تشکیل جبهه پایداری واتحاد باگفتمان قرآنی مقاومت، بصیرت، درایت، حریت، محبت، مودت، و. ارائه الگوی برادری و برابری اسلامی ونمایاندن عزت و غیرت اسلامی امت اسلام با فرهنگ اشداء علی الکفار و رحماءبینکم است.
وی در پایان بیان داشت: در این راستا وظیفه ما؛ حفظ اقتدارفرهنگی دربرابر فرهنگ مهاجم بیگانه، لزوم هوشیاری و بیداری درمورد ترفند‌های مزورانه و مزدورانه دشمنان خناس وازهمه مهم‌تر شناخت و مقابله جدی با جریان نفاق و پدیده نفوذ شیعه و سنی آمریکایی و انگلیسی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار