طرح بهره برداری از منابع آب نامتعارف در آبیاری فضاهای سبز شهری

خبرگزاری بسیج: به منظور ارتقاء مدیریت آبهای زیرزمینی، طرح استفاده از منابع آب های نامتعارف به جای برداشت آب های زیرزمینی در شهرداری منطقه 20 اجرائی می شود.
کد خبر: ۹۱۹۰۷۳۱
|
۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20؛ رضا معلم معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 20 با اعلام این مطلب گفت: طرح بهره برداری از منابع آب های نامتعارف نظیر آب باران و پساب ها برای آبیاری فضاهای سبز شهری و معابر از سوی اداره محیط زیست این منطقه در دست بررسی است.

معلم افزود: با توجه به اهمیت حفظ منابع ارزشمند آب های زیرزمینی، تعدادی از پروژه های این منطقه در سال 99-98 با هدف بهینه سازی مصرف آب و استفاده مجدد از پساب و آب های روان اجرائی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه توسعه سيستم هاي آبياري نوين در فضاهاي سبز شهري اين منطقه به منظور صرفه جويي در مصرف آب و افزايش راندمان آبياری انجام شده است گفت: سيستم هاي آبياري فضاهاي سبز شهري اين منطقه با اجراي آبياري تحت فشار و قطره اي در پيرامون بزرگراه ها، عرصه های جنگلکاری و بوستان هاي اين منطقه توسعه يافته است.

معلم اظهار كرد: حذف مسيرهاي تانكري، كاهش مصرف آب، استفاده بهينه از آب و افزايش راندمان آبياري و كاهش هزينه هاي نگهداري، از مهمترين اهداف طرح تجهيز فضاهاي سبز شهري به آبياري نوين است.

ارسال نظرات