آیت الله دری نجف آبادی گفت :امام صادق(ع) با تربیت شاگردانی در مکتب تشیع بار دیگر اسلام را احیا کردند و امروز هم به برکت انقلاب اسلامی فرصتی فراهم شده تا بار دیگر دانشگاه امام صادق(ع) را در دنیا زنده کنیم.
کد خبر: ۹۱۹۰۶۸۴
|
۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در خطبه های این هفته نماز جمعه اراک ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد باسعادت پیامبر اسلام(ص) و امام جعفرصادق(ع) با بیان اینکه پیامبران الهی برای هدایت جامعه بشری فرستاده شدند، گفت: پیامبران برای بیداری عقل‌ها آمدند، اگر عقل بشریت کامل شود(در خدمت بشریت) تمام هزینه‌هایی که صرف جنایات، فساد، فحشا و منکرات می‌شود هزینه برابری، عدالت و انسانیت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اسلام دین کامل است و برای همه محورهای زندگی بشر برنامه دارد، گفت: ایمان، توحید، عبادت، بندگی و عشق به اهل بیت(ع)، جهاد در راه خدا و... بزرگترین سرمایههای آخرت هستند و بی‌شک حب به محمد آل محمد(ص) و درخت ایمان و معرفت در آخرت به درد ما خواهد خورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با تاکید بر لزوم تلاش و همت برای پیشرفت و رشد علمی کشور گفت: متاسفانه امروزه علم و پیشرفت کشور تحت تاثیر علوم غربی قرار گرفته است؛ زمانی بود که ایرانیان در علم سرآمد بودند و دانشمندان زیادی در این زمینه به جهانیان خدمت کردند باید تلاش کرد و در این زمینه امروز هم به قله های موفقیت دست پیدا کرد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه انقلاب ما نیز مدیون امام حسین(ع) و امام صادق(ع) است، گفت: دو بال اسلام یعنی جهاد و شهادت و دیگری علم و معرفت، دانش و فقاهت اسلام به هر دو نیاز دارد.

وی امام صادق(ع) را احیاگر اسلام دانست و گفت: امام صادق(ع) با تربیت شاگردانی در مکتب تشیع بار دیگر اسلام را احیا کردند و امروز هم به برکت انقلاب اسلامی فرصتی فراهم شده تا بار دیگر دانشگاه امام صادق(ع) را در دنیا زنده کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه عدالت خواهی و مبارزه با فساد نقشه راه و استراتژی انقلاب اسلامی است، گفت: یکی از اهداف انقلاب اسلامی عدالتخواهی و مبارزه با فساد است. ما انقلاب کردیم تا با فساد مبارزه کنیم و عدالت را برقار کنیم و انتظار ما از مسئولان و دولتمردان این است که بدون تفاوت در چارچوب عدالتخواهی و مبارزه با فساد همه با هم اهتمام بورزند.
آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: بنارزه با فساد و برقراری عدالت تعارف ندارد، چپ و راست هم نمی‌فهمد، حرف‌های حاشیه‌ای و انتخاباتی نزنند بلکه تلاش شان این باشد که در جمهوری اسلامی ایران عدالت نسبت به همه اجرا شود و با مفسدین در هر سطحی هم برخورد شود. این وظیفه و تکلیف همه است و همه قوا باید تلاش کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه بایستی انقادپذیر هم باشیم، گفت: نظارت بر تخصیص ارز بایستی بیشتر شود، ارز کشور مانند ناموس مردم بوده و هر دلار ارز کشور، خون مقدس این ملت است که نباید هدر برود پس باید شفاف سازی شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی وحدت ملی را جزو واجب ترین کارها دانست و گفت: مبادا کسی به دنبال دو قطبی کردن جامعه باشد، دشمنان بیهوده تلاش نکنند، چراکه این کشور تحت ولایت امام زمان(عج) است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در ترور یکی از فرماندهان جبهه مقاومت اشاره و تصریح کرد: این اقدامات جنایت علیه بشریت است و جبهه مقاومت به خوبی با اقتدار پاسخ دندانشکنی به صهیونیست ها داد. درس مقاومت را ما از اهل بیت(ع) فرا گرفتیم و بدانید که مقاومت سند عزت و سربلندی و کل

ارسال نظرات