آخرین روز رزمایش الی بیت‌المقدس با تمرینات امداد و نجات، مردم‌یاری، پدافند غیرعامل، کار عملی، انفجارات و تیراندازی در مقابله با دشمن فرضی و به تصرف در آوردن آنان همراه بود که پس از انجام برنامه‌های پیش‌بینی شده پایان یافت.
کد خبر: ۹۱۹۰۶۸۳
|
۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان دومین روز رزمایش الی بیت‌المقدس درمنطقه اردوگاه قدس با حضور جمعی از مسئولین نظامی و انتظامی در محل صبحگاه مشترک برگزار شد و تمرینات امداد و نجات، مردم‌یاری، پدافند غیرعامل، کار عملی، انفجارات و تیراندازی در مقابله با دشمن فرضی و به تصرف در آوردن آنان از دیگر برنامه‌های این رزمایش بود که پس از انجام برنامه‌های پیش‌بینی شده پایان یافت.

این رزمایش در دو مرحله و با سه محور اصلی دفاعی، امنیتی و در جهت سازماندهی، آموزش و تکمیل و همچنین با هدف دفاع از کوی و برزن، تمرین امداد و نجات، عملیات‌های امنیتی و دفاعی برگزار شد.

گفتنی است در رزمایش الی بیت المقدس ۳ گردان بیت المقدس و۱گردان الزهرا حضور داشتند.

سرهنگ باقری فرمانده بسیج سپاه شهرستان سیرجان در حاشیه رزمایش الی بیت المقدس اظهار داشت: روحیه بسیجی یعنی با احساس تکلیف بدون توقع فداکارانه بدون خودنمایی برای رضای خدا کار کرد و حتی یک روز را برای خدمت رسانی از دست نداد.

وی با اینکه ایثارگری و خدمت رسانی دو ویژگی روحیه بسیجی از دیدگاه مقام معظم رهبری است گفت:عنصر و رکن رکین تعریف بسیج ایثارگری است که ما اوج ایثارگری را در دوران ۸سال دفاع مقدس شاهد بودیم که امروز امنیت ، آسایش را مدیون ایثارگری شهدا ،خانواده شهدا و ایثارگران دفاع مقدس هستیم.

سرهنگ باقری افزود: امروز بزرگ ترین جهاد ما بسیجیان خدمت رسانی است که طرح شهید رهنمون با هدف ارتقاء سطح سلامت از خدمات پزشکی در مناطق محروم و کم‌برخوردار ، بازسازی منازل سیل زدگان و ساخت منازل محرومین گوشه ای از خدمت رسانی بسیج در کشور محسوب می شود.

این مقام نظامی اذعان داشت: مکتب بسیج مکتب صبر و توکل است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری در نبرد با دشمن ما هرچه ایستادگی پا فشاری بیشتری را داشته باشیم در جنگ اراده ها می توان بر دشمن غلبه کنیم و صبر،توکل رمز پیروزی بسیج در دوران دفاع مقدس بوده است.

سرهنگ حسین باقری افزود: به حول قوه الهی و به برکت یک چله پر افتخار از انقلاب اسلامی تحریم های دشمن شکست خورده است ودر چند ماه گذشته شاهد ثبات نسبی اقتصادی در کشور بوده ایم و در خواست عاجزانه آمریکا برای مذاکره با ایران نشانه دیگری است برای شکست تحریم ها و امروز روند افول موریانه ای آمریکا شتاب گرفته است.

امام جمعه شهرستان سیرجان در ادامه این مراسم گفت: فرمان بسیج فقط فرمان حضور فیزیکی در مقابل تهدیدات نیست، بلکه نقش بسیجیان یک فرهنگ و تفکر بوده که در حال حاضر در عالم اسلام گسترش یافته است و باید آن را روز به روز گسترش دهیم و فرمان تشکیل بسیج مستضعفان مختص به یک زمان خاص نیست و این رزمایش‌ها حکایت از آمادگی همیشگی جوانان در مقابل توطئه‌های دشمنان است.

ارسال نظرات