خبرهای داغ:
امام جمعه موقت همدان با گرامیداشت آغاز هفته بسیج گفت: بسیج و سپاه با دیگر نیروهای مسلح، کشور را حفظ کردند بنابراین انتظار می‌رود شهروندان با افتخار عضو بسیج شوند چراکه بسیجی به معنای آماده به خدمت بودن است.
کد خبر: ۹۱۹۰۶۷۶
|
۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱

بسیج و سپاه با دیگر نیروهای مسلح، کشور را حفظ کردند/ به‌جای گران کردن اقلام با قاچاقچیان برخورد قاطع شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله سیدمصطفی موسوی اصفهانی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهر همدان اظهار داشت: تخریب شورای نگهبان زیر سوال بردن قانون اساسی است بنابراین افراد مراقب باشند که در صف منتقدان این حوزه قرار نگیرند.

وی بیان کرد: قانون اساسی بر محور کتاب خدا و شورای نگهبان جزء قانون اساسی ایران است؛ آنهایی که شورای نگهبان را زیر سوال می برند در اصل قانون اساسی را زیر سوال می‌برند.

امام جمعه موقت همدان ادامه داد: اگر می‌گویند نظارت شورای نگهبان نباید استصوابی باشد این تفسیر به رأی آنها است در حالی که تفسیر قانون اساسی به نفع شورای نگهبان است چراکه شواری نگهبان متشکل از افرادی مجتهد، عادل، جامع شرایط و مورد قبول امام راحل و رهبر معظم انقلاب هستند و این افراد حرف‌های غیرشرعی نمی‌زنند.

وی گفت: جسارت به شورای نگهبان جسارت به مجتهدان عادل مورد تایید امام(ره) و رهبر فرزانه انقلاب است بنابراین با توجه به فرا رسیدن موسم انتخابات مراقب باشید در صف منتقدان شورای نگهبان قرار نگیرید.

موسوی اصفهانی با قدردانی از عملکرد مجموعه قوه قصاییه اظهار داشت: هدف از شکل‌گیری حکومت اسلامی اجرای عدل و عدالت است و قوه قضائیه وظیفه اجرای عدالت در اجتماع اسلامی را دارد.

وی اضافه کرد: رهبر فرزانه انقلاب نیز در گام دوم انقلاب به فراگیر شدن عدالت تاکید کردند بنابراین هر کس باید در محدوده قدرت خود عدالت را اجرا کند حتی امیرالمومنین(ع) در برابر خواسته نادرست برادرش عقیل در زمینه دریافت سهمیه از بیت المال ایستاد که این موضوع برای ما درس است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری افزود: اجرای عدالت در صورتی فراگیر می‌شود که افراد ابتدا خود عادل باشند؛ برای مثال مدیرکلی که دنبال اجرای عدالت است ابتدا باید خود عادل باشد همچنین افراد بی‌عدالتی را بدون غرض و عداوت شخصی گزارش دهند.

وی اظهار داشت: رییس جمهوری وظیفه اجرای عدالت در زیر مجموعه و پشتیبانی از مجریان عدالت را دارد و باید رییس قوه قضاییه و دیگر مجریان عدالت را در اجرای این امر تشویق کرده و در صورت حرکت خلاف جهت قانون موضوع را تذکر داد.

موسوی اصفهانی اضافه کرد: ما حمایت خود را از برخوردهای قاطع، مشروع، قانونی، مبارزه با فساد رئیس قوه قضائیه اعلام می‌کنیم.

وی مردم را به بصیرت‌افزایی در انتخابات دعوت کرد و گفت: نباید به خاطر خویشاوندی، همشهری و همسایگی و مسایل غیر ارزشی، ارزش‌های اسلام را فدا کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه همدان با بیان اینکه حوزوی‌ها وظیفه دارند گام دوم انقلاب را با انطباق سیره رسول اکرم(ص) برای مردم تبیین کنند، افزود: مردم در ۴۰ سال گذشته با استقامت، پایمردی و ادامه سیره رسول اکرم(ص) توانستند اسلام را برای جهانیان ترسیم کنند.

وی بیان کرد: به برکت استقامت این امت و شهدا، رهبری گام دوم را ترسیم کردند که این رهنمود در گام دوم همان ادامه دادن سیره رسول خدا(ص) است.

موسوی اصفهانی اظهار داشت: ۷۰ سال به مسلمانان تهمت می‌زدند که دین افیون ملت‌ها است اما انقلاب اسلامی نشان دادند دین منجی بشریت است.

وی تاکید کرد: اگر خط فکری ائمه اطهار(ع) نبود، گروهک موسوم به داعش، اسلام را منحرف می‌کرد یا عربستانی‌ها خط اسلام را به اسلام آمریکایی تغییر می‌دادند.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه حوزه‌های علمیه ۱۲ قرن اسلام را نگه داشتند، گفت: اگر اینها نبودند اسلام را به تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی، منحرف می‌کردند.

وی با گرامیداشت آغاز هفته بسیج گفت: بسیج و سپاه با دیگر نیروهای مسلح، کشور را حفظ کردند بنابراین انتظار می‌رود شهروندان با افتخار عضو بسیج شوند چراکه بسیجی به معنای آماده به خدمت بودن است.

موسوی اصفهانی اضافه کرد: به تازگی یکی از مفسدان را سربازان گمنام سپاه پاسداران دستگیر کردند که امیدواریم با اعتراف‌های این جعبه سیاه بتوان سلسله‌ای از جریان حیف و میل بیت المال را کشف کرد.

وی در خصوص وضعیت معیشتی مردم بیان کرد: کاهش ارزش پول ملی مردم را در تامین مایحتاج روزمره خود با مشکل مواجه کرده است.

امام جمعه موقت همدان اضافه کرد: برخی از کارگران هفته‌ای یک یا دو روز بر سر کار می‌روند و با آغاز فصل سرما نیز کل هفته بیکار هستند که امید می‌رود مسئولان تلاش خود را برای رفع مشکلات معیشتی مردم به کار بگیرید.

وی با بیان اینکه تاثیر تحریم در بروز مشکلات کنونی را نمی‌توان انکار کرد، افزود: اما مسایل داخلی هم تاثیرش در وضعیت معیشت مردم زیاد است.

موسوی اصفهانی گفت: یارانه‌ها باید به اقشار کم درآمد جامعه پرداخت شود با این حال مشخص نیست چه دست‌هایی مانع از حذف یارانه دهک‌های پردرآمد شده است.

وی تاکید کرد: برخی گرانی را عاملی برای جلوگیری از قاچاق می‌دانند در صورتی که این امر تاثیری ندارد بلکه باید به جای گران کردن اقلام با قاچاقچیان برخورد قاطع شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات