همه مردم باید قوه قضاییه را حمایت کنیم/ دولت مانع گرانی کالاها شود

امام جمعه موقت خرم‌آباد با بیان اینکه همه ما و مردم باید قوه قضاییه را حمایت کنیم، تاکید کرد: نباید به گونه‌ای عمل کنیم که قوه قضاییه تضعیف شود.
کد خبر: ۹۱۹۰۶۶۳
|
۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام و المسلمین سید لطف الله حیات الغیب با اشاره به اقدامات قوه قضاییه در برخورد با فساد اظهار کرد: بازگشت ۴۹هزار میلیارد تومان از مفسدان اقتصادی به خزانه کشور ، ۱۷۸هزار هکتار اراضی از زمین‌خواران و کشف چهار ۴هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی از اقدامات مهم قوه قضائیه است.

وی با بیان اینکه همه ما و مردم باید قوه قضاییه را حمایت کنیم، تاکید کرد: نباید به گونه‌ای عمل کنیم که قوه قضاییه تضعیف شود، حالا این ادعا از سوی هر کسی که می‌خواهد مطرح بشود.

خطیب جمعه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: اصل و ضرورت وجود قوه قضاییه برخورد با فساد‌ است، نمی‌شود به ارگانی که وظیفه‌اش   مبارزه با فساداست بگوییم چرا با فساد مبارزه می‌کند.

حیات‌الغیب با بیان اینکه مردم خوب می‌دانند چه کسانی خدمت می‌کنند، تصریح کرد: بعضی حرف‌ها در خصوص مبارزه قوه قضاییه شنیده می‌شود که خوب نیست، البته مردم می‌دانند علت این سرو صداها و هجمه علیه قوه قضاییه چیست.

امام جمعه موقت خرم‌آباد در ادامه به گران شدن بنزین اشاره و گفت: نکته اول اینکه اصل و ضرورت این امر مطابق با مصوبات قانونی دولت و‌ مجلس و مورد حمایت نخبگان اقتصادی است، اما نکته مهم این است که با دقت و صحیح این امر اجرا شود.

حیات الغیب در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بزرگداشت فیلسوف شهیر علامه طباطبایی اشاره و اظهار کرد: این فیلسوف شهیر با تفسیر وزین و شریف المیزان به شیعه آبرو داد، بنابراین علما و دانشمندان باید زندگی این عزیزان را مطالعه و سرلوحه قرار دهند.

وی به هفته کتاب‌خوانی و اهمیت این موضوع نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه تعداد کتابخوان‌های جامعه کم است، این در حالی است که حشر و نشر انسان باید با کتاب باشد.

خطیب جمعه خرم‌آباد در ادامه با اشاره به نزدیک شدن وفات حضرت معصومه (س) گفت: وجود حضرت معصومه موجب امنیت قم و ایران است، علما و حوزه‌های علمیه در کنار این بانوی عصمت زندگی می‌کنند، وجود این خانم بی نظیر و‌کم نظیر برای جهان اسلام مفید است.

حیات الغیب با اشاره به ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق (ع) به هشت خصلت مومن از زبان امام جعفر صادق علیه السلام اشاره و تصریح کرد: مومن کسی است که هنگام فتنه‌ها و آشوب با وقار و آرامش عمل کند، هنگام بلا صبور باشد،‌ هنگام نعمت شاکر باشد همچنین به آنچه خداوند به او عطا کرده قانع باشد.

وی افزود: ظلم نکردن به دشمن، تحمیل نکردن کاری بر دوستان، خسته کردن جسم ، همچنین راحت بودن مردم از دست آن‌ها از دیگر خصیصه‌هایی ‌است که امام صادق برای مومن بیان می‌کند.

امام جمعه موقت خرم‌آباد در پایان تاکید کرد: باید برنامه زندگی‌خود را از وجود این دو بزرگوار یعنی پیامبر اکرم و امام‌صادق(ع) بگیریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار