خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه بی انصافی از سوی برخی مسؤولین به قوه قضاییه انجام می شود از انفعال مجلس در قبال فساد انتقاد کرد و گفت: مردم نباید به دو قطبی های جامعه اعتنا کنند وگرنه ضرر می کنیم.
کد خبر: ۹۱۹۰۶۶۱
|
۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
بی انصافی به قوه قضائیه/انفعال مجلس در مقابل فساد/اعتنا نکردند مردم به دو قطبی های کاذب در جامعهبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مصلی اعظم مدرسه قلعه این شهر در سخنانی با تبریک میلاد پیامبر اسلام و امام جعفر صادق (ع) با بیان اینکه یکی از اهداف انقلاب اسلامی عدالت است افزود: این عدالت در حوزه اقتصادی مورد توجه ویژه بوده و هست که هم با فساد و هم با مفسد باید مقابله شود تا عدالت اقتصادی محقق شود.
وی با بیان اینکه پیشگیری از فساد هزینه اش کمتر است، مانند بخش درمان افزود: نباید گذاشت فساد پیش بیاد که جراحی شود، البته زحمات همه را پاس می داریم اما با وجود این همه سازمان نظارتی چرا این همه فساد است.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه البته با وجود این فسادها دلیل نیست که بگوییم همه جا فساد است خاطر نشان کرد: چرا بانک ها برای یک وام کم همه را اذیت می کنند اما برای چهار هزار میلیارد تومان نظارت نیست و به فردی می دهند و این اتفاقات رخ می دهد.
وی به اشاره به عدالتی که انقلاب انتظار دارد افزود: باید در مقابل فساد جدی برخورد کرد که قوه قضائیه در مدت اندک حضور جناب رئیسی در این راستا خوب عمل کرده، مانند حمایت جدی از تولید که چون نظارت نبوده بخش خصوصی خیانت کرد و امروز ایشان ورود کرده و دنبال برگرداندن آنهاست که دلگرمی است.
وی با ارائه آماری از جلوگیری از دست اندازی مفسدین به بیت المال گفت: بازگشت ۴۹ هزار میلیارد تومان به بیت المال و بازگشت ۱۷۸ هزار هکتار اراضی از چنگ زمین خواران و مهار ۴ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی اقداماتی است که انجام شده است
وی با انتقاد از برخی صنوف که در قبال پرداخت مالیات مقاومت می کنند اظهار کرد: باید کمک کرد به مردم و نظام و برای نجات پیدا کردن از شر نفت همه باید به وظیفه خود عمل کنند.
وی با اشاره به بازگشت ۸۰۰ میلیارد تومان از اموال آستان قدس رضوی که توسط عده ای سودجو تصرف شده بود اضافه کرد: قوه قضائیه اعتمادی در دل صنعت گران و تولید گران و مردم ایجاد کرده و این آخر خط است و باید اول خط را توجه کرد که این اتفاقات ناگوار و فساد رخ ندهد و اینها جای تشکر دارد نه تیکه انداختن و ما تعجب می کنیم از برخی بزرگواران که تیکه می اندازد.
امینی با انتقاد از بی انصافی ها نسبت به قوه قضائیه در برخورد با خاطیان گفت: اگر قوه مجریه کار خوبی کرد همه تحسین کنیم و اگر مجلس ما کار خوبی کرد تحسین کنیم اما عموم مجلس در مقابل فساد منفعل است و از ابزار قانونی خود استفاده نمی کنند در صورتی که نمایندگان وظیفه قانون گذاری و نظارت دارند که باید گفت این فسادها نظارت شما نمایندگان را هم زیر سوال برده است.
وی با تاکید بر اینکه تریبون مجلس و دولت عوض اینکه به وضعیت مشکلات کشور رسیدگی کنند، دل سوز رفتن زنان به ورزشگاه و دوچرخه سورای هستند گفت: این دو قطبی کردن جامعه است که خواست دشمنان است و باید مراقب بود که این دو قطبی ها توطئه دشمنان است و باید همه در راس کشور از قوه قضائیه حمایت کنند نه اینکه تکه و تحقیر کنند.
امام جمعه شاهرود با تاکید بر حفظ وحدت و انسجام افزود: مردم باید دو قطبی های کاذب و دروغ را اعتنا نکنند وگرنه ضرر می کنیم و آینده کشور را تباه می کنیم.
وی با تشکر از سازمان اطلاعات سپاه در دستگیری دو مفسد اقتصادی و سیاسی بیان کرد: باید اینها را تحسین کرد چرا که اطلاعات سپاه دارد خدمت می کند به انقلاب و همه عزیزان اطلاعاتی چشم بینای نظام هستند و تاثیرات خوبی داشته و باعث افتخار است و باید حمایت کرد تا مفسدان جرات کار نداشته باشند.
امینی با اشاره به برداشتن گام چهارم تعهدات هسته ای و غنی سازی ۲۰ درصد اظهار کرد: با برداشتن این چهار گام هنوز اروپا تکان نخورده و ظاهراً این گام ها کافی نیست و اروپا به تعهدات خود عمل نکرد و امیدواریم روزی برسد که از شر این نظارت های مسخره راحت شویم و گام ها سریعتر برداشته شود تا مردم به حقوق خود برسند.
وی با اشاره به گران شدن بنزین گفت: این مسئله بحث نظام است و دلسوزان نظام دنبال و اجرا کردند و نباید گرانی بنزین را به نظام نسبت داد و پرداخت یارانه را به یکی از قوا نسبت داد، در صورتی همه اینها مربوط به نظام است چرا که همه دلسوزان و نظام تصمیم می گیرند.
وی با تقاضا از مسؤولین برای تزریق مازاد سهمیه بندی بنزین به نیازمندان و اقتصاد و تولید گفت: مسؤولین باید مصرف بهتر و مبارزه با قاچاق سوخت و عادلانه تقسیم کردن وجوه بنزین بین مردم را مد نظر داشت.
وی با گرامیداشت روز کتاب و کتابخوانی ابراز امیدواری کرد سرانه مطالعه و کتابخوانی بیشتر شود و هفته بیماران کلیوی را نیز گرامی داشت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها