دبیر کل کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای کنگره ایجاد وحدت در استان مرکزی بود که بین همه مجموعه های استان مرکزی و اقشار مختلف مردم یک هم افزایی و وحدت ایجاد شد این دستاورد در هفته وحدت باید بیشتر بررسی شود.
کد خبر: ۹۱۹۰۵۸۹
|
۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛  سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی و دبیر کل کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در برنامه روایت کنگره ضمن گرامیداشت ولادت باسعادت حضرت محمد مصطفی)ص) و امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت گفت: حضرت امام در طول عمر با برکت خود وحدت را یکی از رموز موفقیت می دانستند که همواره بر روی آن تاکید داشتند و امروز هم مقام معظم رهبری بیش از هر زمانی بر روی مسئله وحدت تاکید دارند.

وی افزود: امیدواریم امت اسلامی همواره با وحدت کلمه این راه پر فراز و نشیب را ادامه دهد و خود را به سمت پله های متعالی برساند.

وی با اشاره به دستاوردهای مهم کنگره بیان داشت: یکی از مهمترین دستاوردهای کنگره ایجاد وحدت در استان مرکزی بود که بین همه مجموعه های استان مرکزی و اقشار مختلف مردم یک هم افزایی و وحدت ایجاد شد که این دستاورد در هفته وحدت باید بیشتر بررسی شود.

دبیر کل کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی اظهار داشت: مجموعه استان مرکزی حول محور ولایت امام، رهبری و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی کار بزرگی را انجام دادند و این نشان دهنده این است که جایگاه امام و شهدا در بین همه مردم یک جایگاه والاست.

وی افزود: بعد از چهل سال توانستیم اولین کنگره ملی حضرت امام و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی را با کمک همه مردم و مسئولین برگزار کنیم که با افقی که مقام معظم رهبری برای ادامه مسیر کنگره مشخص کردند در درجه اول تایید گام اول کنگره توسط ایشان بود و در درجه اول یک انگیزه و دلگرمی خاصی برای شروع گام دوم برایمان تبیین کردند.

کریمی با بیان اینکه در گام اول کنگره توانستیم بسترها و زمینه های بسیار خوبی برای شروع گام دوم فراهم کنیم که این دستاوردها باید مورد استفاده قرار گیرند، گفت: استان مرکزی ظرفیت های بسیاری در همه حوزه ها دارد که باید آنها را به کارگیری کنیم.

وی با اشاره به دیگر دستاوردها مهم کنگره عنوان کرد: دومین دستاورد مهم کنگره این است که با برگزاری این رویداد عظیم توانمندی ها و ظرفیت های استان مرکزی را به رخ همه کشاندیم که همه باور کردند این استان پتانسیل برگزاری کارهای بزرگی دارد.

دبیر کل کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی افزود: وجود امام در استان مرکزی یک انگیزه چند برابری به ما داد که توانستیم این کار بزرگ را انجام دهیم و باید با استفاده از همین روحیه و انگیزه ای که مقام معظم رهبری ایجاد کردند گام دوم هم با قوت ادامه دهیم.

فرمانده سپاه روح الله با اشاره به عملکرد درخشان استان مرکزی در سال های گذشته بیان داشت: وجود شخصیت های بزرگ در استان مرکزی که هرکدام در تاریخ اثرات بسیاری داشته اند که امام در راس این شخصیت ها هستند یک درس بزرگی برای ماست که نباید به راحتی از اینها بگذریم.

وی ادامه داد: جدای از اینکه استان مرکزی شخصیت های بزرگی دارد در حوزه شهدا هم شهیدان بسیار برجسته ای تقدیم انقلاب کرده که هرکدام از این ۶۲۰۰ شهید منشا خیرات و برکات زیادی بوده اند.

کریمی الگو گیری از استان مرکزی را سومین دستاورد مهم کنگره خواند و گفت: سومین دستاورد مهم کنگره این است که ما توانستیم در بسیاری از حوزه ها به کشور الگو دهیم و در واقع بخشی از اقدامات در ذیل کنگره جلب توجه گروه های شاخص در کشور شد.

وی در این خصوص تصریح کرد: جمع آوری بیش از یک میلیون سند به برکت برگزاری کنگره شهدا از اقدامات مهمی بود که اینها می توانند هرکدام بستری برای کارهای بزرگ باشند و این اقدام در راستای استفاده از گنج دفاع مقدس است که باید قابل توجه باشد.

دبیر کل کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی با اشاره به اینکه در راستای برگزاری کنگره بیش از دو هزار نفر به طور خودجوش که به عشق امام و شهدا پای کار آمده بودند ما را یاری کردند افزود: از کلیه دوستان و کسانی که ما را در گام اول کنگره شهدا یاری دادند تقاضا داریم که ساختارها و سازمان های ایجاد شده در کنگره را برای ادامه گام دوم حفظ کنند.

وی ضمن تأکید بر حفظ وحدت در کشور و امت های اسلامی خاطر نشان کرد: وجود پنج شهید ارمنی از استان مرکزی در دفاع مقدس نشان دهنده این است که حضرت امام با به کارگیری وحدت کلمه جنگ تحمیلی را به پیروزی رساند که امروز هم باید بتوانیم این وحدت را در حوزه های مختلف کشور حفظ کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات