مدیر حوزه علمیه سیستان و بلوچستان گفت: هدف اصلی شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی حذف اسلام است و نقطه اشتراک این دو گروه دشمنی با ولایت است.
کد خبر: ۹۱۹۰۵۷۵
|
۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حجت الاسلام و المسلمین عزیزی، مدیر حوزه علمیه سیستان و بلوچستان در همایش استانی منادیان وحدت که با حضور علما شیعه و سنی در سالن اجتماعات کانون شهید عالی در شهرستان زاهدان برگزار شد، گفت: وحدت یک امر طبیعی و فطری و یک ساختار درونی در وجود انسان است.

وی افزود: وحدت در حوزه عقیده و فقه نیست در اصول وحدت داریم که در حوزه فقه و کلام اختلافاتی هست آنچه که ما به دنبال آن هستیم همگراییی، هم افزایی، تقرب با حفظ ماهیت فکری حظ بر اصول مشترک است.

مدیر حوزه علمیه سیستان و بلوچستان بیان کرد: زخمهایی که خوردیم زخمهای کوچکی نیست داغی که به دل اسلام گذاشتند داغ کوچکی نیست سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی وقف کردند که اسلام را ذبح کنند تنول در دین یعنی سنی را کافر بدانیم و شیعه را نجس فرض کنیم.

این مسئول با اشاره به این مطلب که حب اهل بیت در دل اهل سنت است، ادامه داد: از دو گروه شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی بترسبم که اراده آنها حذف اسلام است و مهمترین نقطه ای که شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی دارند و نقض نمی کنند دشمنی با ولایت است.

حجت الاسلام عزیزی بیان کرد: دو عامل اختلاف وجود دارد که عامل اول در درون انسانها است و عامل دوم تعصب است که منشا آن جهالت یا فریب است.
ارسال نظرات