عضو خبرگان رهبری و قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه در سپاه کربلا:
آیت الله مقتدایی گفت:خصوصیت پیغمبر (ص) آن است که حضرت عاشق و فداکار امت است و برای هدایت مردم به سمت بهشت حریص بوده  و تلاش می‌کنند تا آدم را از دوزخ و جهنم نجات بدهند.
کد خبر: ۹۱۹۰۵۳۸
|
۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، جشن عید میلاد پرخیرو برکت خاتم الانبیاء حضرت محمد مصطفی (ص) و رئیس مذهب جعفری صادق آل عبا (ع) ظهر امروز با حضور آیت الله مرتضی مقتدایی عضو خبرگان رهبری و قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه در سپاه کربلا برگزار شد.

 آیت الله مقتدایی در این مراسم  ضمن تبریک ولادت پیامبر اعظم (ص) و میلاد رئیس مذهب جعفری حضرت امام صادق (ع) با اشاره به هفته وحدت گفت:‌قرآن پیامبر (ص) را بهترین الگو برای امت قرار داد؛ لذا یکی از وظایف مهم ما الگو گرفتن از سیره و رفتار پیامبر (ص) و داشتن خلق نبوی است.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه وحدت رمز پیروزی در برابر دشمن است، خاطرنشان کرد:‌امام راحل فرمودند: رمز بقا و  پیروزی نظام اسلامی وحدت است که ملت ایران با همین وحدت رژیم منحوس پهلوی را سرنگون کرده و در جنگ هشت ساله نیز بر دشمن پیروز شد.

عضو خبرگان رهبری با تصریح براینکه اگر همان وحدت دوران دفاع مقدس را در عرصه کنونی داشته باشیم، بر دشمنان غلبه خواهیم کرد، افزود:‌فصل الخطاب رهبر معظم انقلاب  است و ما باید با وحدت رویه از نظام و رهبری معظم حمایت کنیم.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید براینکه وقتی رهبری معظم فرمودند: هیچ گونه مذاکره‌ای با آمریکا  نداریم  و ملت هم گوش به فرمان هستند، اضافه کرد:حتی آن‌هایی که اختلاف سلیقه دارند گوش به فرمان معظم له هستند و از سخنان ایشان تبعیت کرده لذا معظم له  با تدبیر این نظام را هدایت می‌کنند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمی کشور با اشاره به پیروزی ملت ایران در مقابل تحریم‌های آمریکا که بقول دشمن این تحریم‌ها فلج کننده بوده، تصریح کرد:‌همه این پیروزی‌ها از برکت رهبر معظم انقلاب است و انقلاب اسلامی با نفوذ بیشتر در منطقه به راه خود ادامه میدهد؛ بنابراین باید بیانات معظم له را نصب العین خویش قرار دهیم.

آیت الله مقتدای در ادامه سخنان خود به سه خصوصیت پیامبر عظیم الشان اسلام اشاره کرد و گفت:‌هرنگرانی که برای امت اسلامی و مسلمان بوجود بیاید، پیامبر (ص) هم ناراحت می‌شوند؛ که قران در این باره می‌فرماید پیامبر (ص) جان شماست.   دومین خصوصیت پیغمبر (ص) آن است که حضرت عاشق و فداکار امت است و برای هدایت مردم به سمت بهشت حریص بوده  و تلاش می‌کنندتا  آدم را از دوزخ و جهنم نجات بدهند؛ و سومین خصوصیت حضرت مهربان و رئوف بودن است.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه جمعیت‌های زیادی با اخلاق و مهربانی پیامبر (ص) مسلمان میشدند، ادامه داد:وقتی در جنگ احد پیشانی و دندان پیامبر (ص) شکسته شد جبرئیل به حضرت گفت که آن‌ها را نفرین کن، اما پیامبر (ص) با همان حالت دست بردعا داشت و به خدا عرضه داشتند که این‌ها قوم من هستند تو آن‌ها را هدایت کن؛ لذا پیامبر (ص) بالاترین نعمت الهی یعنی نعمت هدایت را برای امت خود خواست.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی‌های رئیس مذهب جعفری صادق آل عبا (ع) اشاره کرد و گفت: امام جعفر صادق (ع) در بین ائمه (ع) ویژگی‌ها دارد  که ممتاز بوده است و آن فرصتی طلایی  بدست آمده بود تا حضرت بتوانند احکام دین را بیان کنند.

به گفته  آیت الله مقتدایی حضرت امام صادق (ع) کمال استفاده  را در این فرصت طلایی ۱۰ ساله انجام  و حوزه‌ای تشکیل دادند و شاگردانی تربیت کردند که فقط ۴ هزار شاگرد با اسامی در تاریخ ثبت شده است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمی کشور با بیان اینکه شاگردان حضرت بیش از ۴ هزار نفر است چرا که گروه‌ها و افرادی محضر حضرت می‌امدند که شناخته شده نبودند، افزود: شاگردان حضرت ۴۰۰ کتاب در رابطه با روایت‌های پیامبر (ص) و حضرت امیرالمومنین علی (ع) و ائمه اطهار (ع) گردآوری کردند.

آیت الله مقتدایی در پایان تاکید کرد:شیعه هرچه دارد از امام صادق (ع) است و روایاتی که در کتب شیعه و نیز بزرگان و علما، مراجع تقلیداز آن استفاده می‌کنند  منتهی به امام صادق (ع) می‌شود.  

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها