در نشست خبری معاونت‌های شهرداری شاهرود رشد احداث بنا در شاهرود تا سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی شهری و محله بندی شهر مطرح شد.
کد خبر: ۹۱۹۰۵۳۵
|
۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در نشست خبری شهردار و معاونت‌های شهرداری شاهرود با اصحاب رسانه و خبرنگاران به مناسبت دوسالانه فعالیت شهردار گزارشی از برنامه‌های مختلف حوزه مدیریت شهری ارائه شد.
جیرانی معاونت فنی و شهرسازی شهرداری در این نشست با اشاره به تشکیل کمیته‌ای در این معاونت با حضور کارشناسان برای تسهیل مشکلات شهری و مردم و مدیریت زمان در تکریم ارباب رجوع به تصویب طرح جامع شهر شاهرود که از سال ۱۳۸۴ تا سال ۱۳۹۶ مانده بوده اشاره کرد و افزود: طرح جامع شهر، نحوه استفاده از اراضی، محدود‌های بازآفرینی و سیاست‌های آینده شهر را تعیین می‌کند و ایراداتی در طرح جامع شهر توسط کمیته فنی وزارت راه و شهرسازی گرفته شده که در حال رفع است و تلاش می‌کنیم تا ایرادات اصلاح و به کمیته مذکور برای تایید ارسال شود.
وی با تاکید بر تلاش در راستای جلوگیری از تعدی افراد به حقوق مردم و شهرداری افزود: قرارداد طرح تفصیلی شهر بسته شده و محله بندی شهر انجام شده است وبه وزارت کشور ارسال شده تا اولین شهر کشور باشیم که محله بندی را در کشور داشته باشیم.
معاونت فنی و شهرسازی شهرداری شاهرود با اشاره به خیابان کمربندی شاهرود که اصناف خدماتی در آن حضور دارند گفت: با جلساتی که با دستگاه ذیربط و اصناف داشته ایم تلاش داریم این صنوف را به خارج شهر هدایت کنیم که در چند سال آینده این مشکل حل شود و بدنه سازی خوبی با ساختمان‌های بلند در این خیابان انجام شود.
جعفر ختیال سرپرست واحد شهرسازی شهرداری شاهرود با ارائه گزارشی از این واحد در دو سال گذشته گفت: ۱۴۷۳۵ مورد نامه نگاری در راستای املاک سطح شهر در موارد مختلف کاری انجام شده و ۲۷۸ مورد اصلاح سند‌های انجام شده و تعداد تفکیکی‌ها ۲۹ مورد مهم‌های آن صورت گرفته و اصلاح پروانه‌ها حدود سیصد مورد و تحدید پروانه ۸۴ مورد در این دو سال داشته ایم.
وی با بیان اینکه متراژ پروانه‌های صادری عرصه در کل ۶۹۲۰۵ متر در سال ۱۳۹۷ و ۵۹۲۹۸ در سال ۱۳۹۸ است و متراژ‌های زیربنای پروانه‌های صادری در سال ۱۳۹۷، ۱۲۱۸۸۱ متر مربع و ۱۲۵۴۵۸ مترمربع در سال ۱۳۹۸ بوده است.
وی با تاکید بر اینکه با رویکرد و رضایتمندی مردم از شهرداری رجوع مردم برای صدور پروانه بهتر شده و کاهش نیافته است و رشد داشته است در هفت ماه امسال ادامه داد: ۲۳۳ مورد اصلاح پایان کار از سال ۱۳۹۶ تا امروز با توجه به تعامل خوب شهرداری با نهاد‌های ذیربط، چون نظام مهندسی و ثبت املاک انجام شده و پایان کار در ۷۲۳ مورد صادر شده است.
ختیال با اشاره به کمیسیون ماده پنج نیز گفت: در سال ۹۶ از آبان تا آخر سال، ۹۶ پرونده در کمیسیون مطرح شده که با ۴۴ مورد موافقت و با ۱۹ مورد مخالفت شده و مابقی از دستور خارج شده و در سال ۱۳۹۷، ۲۷۲ مورد در کمیسیون مطرح شده که ۱۹۹ مورد موافقت و ۴۱ مخالفت مورد مخالفت و مابقی از دستور خارج شده و در سال ۹۸ تا پایان مهر، ۱۳۳ پرونده وارد شده که با ۸۴ مورد موافقت و ۳۳ مورد مخالفت شده است.
وی به کمیسیون ماده ۱۰۰ هم اشاره کرد و گفت: در این کمیسیون جهش زیادی داشتیم که در سال ۱۳۹۸، ۳۹۱۵ مورد پرونده ارسال و صدور حکم در کمیسیون‌ها یک و دو صادر شده که در سال ۱۳۹۶، ۶۹۸ پرونده و در سال ۱۳۹۷، ۱۸۱۵ مورد پرونده بوده است و ۱۰۷۵ مجوز حفاری صادر و مجوز دیوار کشی ۵۷ مورد صادر و استعلام‌ها نیز ۸۲۸۳ مورد انجام شده است.
قنبریان معاونت واحد حقوقی و املاک شهرداری شاهرود نیز گزارشی از دوسال عملکرد این واحد ارائه کرد و گفت: بالغ بر ۲۰۰ مورد تخریب، رفع خطر و تملک اراضی داشتیم که بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است که بیشتر توافقی بوده و معاوضه و تفاهم‌های فی ما بینی است.
وی افزود: ۲۰۵۰۰ نامه به این واحد ارجاع شد و ۲۲۰ مورد تبادل لایحه با دیوان عدالت اداری و ۵۰ مورد صورتجلسه تفکیک و توافق انجام پذیرفت.
عشقوی معاونت سازمان پارک‌ها و فضای سبز نیز در این نشست با بیان اینکه بهینه سازی سطح فضای سبز در این دوسال به وسعت ۴۹۰ هزار مترمربع انجام شده افزود: حداقل ۶۵ هزار نهال درخت جدید، میلیون‌ها بوته گل در سطح شهر کاشته شد.
وی ادامه داد: ۴۰۰ کیلومتر خط مستقیم آب خام طراحی، خریداری و اجرا شد و ۴۰۰ کیلومتر لوله انتقال آب انجام شده که نسبت به گذشته که ۳۲۰ کیلومتر بود رشد قابل توجهی داشته و ۱۳۸۰۰ کیلومتر لوله فرعی قطره‌ای آب اجرا شد.
معاونت سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری شاهرود اضافه کرد: حدود ۴۰ هکتار پارک جدید بازی شامل کشت درخت و لوله کاری و وسایل بازی انجام شد و بروز رسانی امکانات جدید و خریداری تجهیزات جدید بویژه در حوزه آبیاری برای فضای سبز در راستای مدیریت بحران آب انجام پذیرفت.
وی هوشمند سازی مدیریت فضای سبز مثل آبیاری نوین یا مقابله با بیماری‌ها و شناسایی آن‌ها را از دیگر برنامه‌های این واحد عنوان کرد و گفت: ۲۲۵۰۰ مترمربع خاکبرداری. فضای سبز انجام شده است.
عشقوی به موضوع چنار‌های شهر شاهرود نیز اشاره کرد و گفت: چنار حداکثر زمان تجدید آبیاریش هفت روز به هفت روز است که الان با توجه به نبود منابع آبی باید ترمیم کنیم که کار سختی است و چندین شاخه مانند آب و خاک و هوا و رطوبت و نور است و برای حفظ آنچه داریم مذاکرات زیادی شده که راهکار‌های جدیدی بدست آمده که در حال اجرا هستیم و باید منتظر بمانیم تا بوقت آن جواب دهیم.
وی با اشاره وجود ۱۸۰ نیروی کار در این واحد غیر از نیرو‌های لجستیکی و موتوری افزود: هنوز این نیرو کم است و طبق استاندارد باید ۳۵۰ نفر فقط کارگر داشته باشیم که اکنون ۱۴۰ نفر مستقیم کارگری و بقیه کارشناسی نیرو داریم.
عشقوی با اشاره به فعال شدن کمیسیون هفت، قطع اشجار بیان کرد: درختان خشکیده قطع شده است، اما بازخورد مردمی داریم که ندانسته مقابله می‌کنند و باید تمام درختان آلوده هرس و قطع شود و به علت تبعات مردمی ترمزی بوده است که با آگاهسازی این موضوع، کار ما تسریع‌تر خواهد شد.
وی با اشاره به سرانه فضای سبز شاهرود که حدود ۱۵/۳ مترمربع بوده است گفت: این سرانه به ۱۷/۲ متر مربع افزایش یافته که با توجه به اقلیم تعریف شده کشور و جمعیت دو برابر میانگین کشوری است.
وی با اشاره به موفقیت بالای ۹۰ درصد جابه‌جایی درختان ادامه داد: حفظ فضای سبز جزو تاکیدات اصلی و جدی مدیریت شهری است و هیچ کس اجازه تعرض و آسیب به فضای سبز را ندارد و در راستای احداث کمربندی غربی شهر،۳۵۰۰ اصله درخت در کنار این کمربندی ایجاد خواهد شد.
کاملی معاونت واحد عمرانی شهرداری شاهرود نیز در گزارشسی از این واحد در دو سال گذشته گفت: آسفالت ۶۳۰ هزار مترمربع در قالب ۸۰ خیابان و ۴۰ کوچه و ۱۰ خیابان‌های اصلی و جدول کاری ۷۷ کیلومتر و پیاده روسازی ۲۰ هزار مترمربع و پارک ۱۰۰ هزار مترمربع و ایجاد ۴ میادین و بهسازی ۲ میدان و ۱۱ کیلومتر لوله گذاری هدایت آب‌های سطحی و ریسه آرایی ۴۰ کیلومتر در سطح شهر از جمله فعالیت‌های این واحد در این دو سال بوده است.
وی ادامه داد: نقشه توپوگرافی ۱۴۰۰ هکتار وسعت شهر، نصب ۲۴ عدد دوربین در ۱۳ نقطه و فعالیت ۱۸ دوربین در ۹ نقطه و ثبت تخلف که در این پنج ماهه ۲۵۰ هزار مورد تخلف ثبت سامانه شده است از دیگر اقدامات است.
کاملی با اشاره به ۱۱۸ مورد مصوبه شورای ترافیک افزود: ۸۰ مصوبه اجرا شده است و ۳۸ مورد تا پایان سال تکمیل می‌شود و اصلاح هندسی ۲۵ مورد در سطح شهر انجام شده است و احداث پیست دوچرخه سواری البرز شرقی در مسیر ۳۶۰۰ متری انجام و روشنایی ۱۷۰ نقطه و ۱۵۰۰ پایه روشنایی و ۵۰۰ پروژکتور برنامه پذیر و نصب ۴۵۰۰ پروژکتور در نقاط مختلف شهر انجام شده است.
معاونت واحد عمران شهرداری با اشاره به رنگ آمیزی ۱۷۰ هزار مترمربعاز جداول شهر عنوان کرد: خطکشی محوری خیابان‌ها ۱۳۰ کیلومتر انجام شد و رنگ آمیزی سرعت گیر و نقوش ترافیکی در سطح شهر ۷۰ درصد تکمیل شده و ۳۵۰۰ مترمربع نقوش ترافیکی انجام واصلاح تابلو و نصب علائم ۶۵۰ مورد و آب نما ۱۳ مورد مرمت و بهسازی و ۱۰ مورد احداث شده که در مجموع ۲۳ آبنما است و ساخت سرویس بهداشتی ۶ دستگاه در سطح شهر ساخته شده و در مسجد الغدیر و کمپ آن و مسجد میدان آزادی و آبشار بهسازی شده است.
وی با اشاره به احداث اولین آب نمای کفپوش خشک در سطح استان ظرف یک ماه در پارک کودک اضافه کرد: سنگ فرش ۲ هزار مترمربع از سطح شهر و بستن ۱۰ قرارداد با دانشگاه‌ها در راستای طرح‌های مطالعه پارک و المان میدان بسیج، بهسازی پارک باغزندان، پارک بانوان، باغ ایرانی، کمربند طبیعت، رینگ غربی، پل طبیعت، پل عابر مکانیزه در حال انجام است.
امیر عرب اسماعیلی معاونت واحد خدمات شهری شهرداری نیز با بیان اینکه با بهره گیری از توان بخش خصوصی بیش از ۹۰ نفر به همکاران پاکبان اضافه شدند گفت: راه اندازی شهرداری ناحیه ۲ و تشکیل ستاد مدیریت بحران شهرستان که اولین شهرداری استان در این راستا با چهار زیر مجموعه راه اندازی شده است.
وی به توجه ویژه شهرداری به ورزش همگانی اشاره کرد و گفت: توسعه ورزش همگانی در پارک‌ها مورد توجه است و وسایل ورزشی و زمین‌های ورزشی در پارک‌ها ایجاد شده و علاوه بر آن از تیم‌های برتر شهرستان در رشته‌های مختلف در مسابقات کشوری حمایت شده و می‌شود و از قهرمانان و مدال آوران شهرستان نیز تجلیل و میزبانی مسابقات ورزشی کشوری نیز در مجموعه ولیعصر (عج) شهرداری انجام شده و خواهد شد.
نوروزعلی معاونت واحد سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری شاهرود نیز با اشاره به راه اندازی این اداره در ۱۸ ماه گذشته گفت: ۵۵ جلسه کمیسیون سرمایه گذاری در این مدت برگزار شده و کل پروژه‌های مطالعه شده و در روال اداری قرار گرفته به ارزشی معادل ۲۰۰ میلیارد تومان است که در قالب ۳۰ طرح در حال اجرا و مناقصه است و پنج پروژه تلویزیون شهری، گلستان باغ گل محمدی، رستوران و کافی شاپ بلوار و کمپ الغدیر و شهربازی با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها