آغاز رزمایش الی بیت المقدس شهرستان راور
هدف اصلی رزمایش«الی بیت المقدس» افزایش توان دفاعی و امنیتی است
کد خبر: ۹۱۹۰۵۱۹
|
۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶

هدف اصلی رزمایش«الی بیت المقدس» افزایش توان دفاعی و امنیتی است

جناب سرهنگ عبدالهی جانشین فرمانده سپاه ناحیه راوربا اشاره به نقش بازدارندگی برگزاری رزمایش«الی بیت المقدس» دربرابر دشمنان  کشور،گفت:افزایش توان دفاعی و امنیتی نیروهای بسیجی هدف اصلی این رزمایش است.

به گزارش خبرگزاری بسیج سرهنگ عبداللهی با اشاره به برگزاری رزمایش «الی بیت المقدس»، اظهار کرد: هدف از برگزاری این رزمایش افزایش و ارتقاء توان دفاعی و امنیتی گردان های مردم نهاد بسیج است.

وی با بیان اینکه حفظ انسجام و تدوام آموزش و از سوی دیگر بازتاب رسانه ای اینگونه رزمایش ها به عنوان یک عامل بازدارندگی در برابر دشمنان عمل می کند، افزود: ارزیابی توان رزمی نیروهای بسیج، مرور تاکتیک های دفاعی و عملیاتی برای مقابله با گروه های معاند و خرابکار در داخل کشور بخشی از برنامه های این رزمایش است.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه راور با اشاره به اینکه رزمایش «الی بیت المقدس» همزمان با سراسر استان کرمان در روزهای یست سوم و چهارم آبان ماه در این شهرستان نیز برگزار می شود، گفت: در این رزمایش دو  گردان بیت المقدس بسیج شهرستان در دو بخش  به اجرای استراتژی های تدوین شده برای این رزمایش می پردازنند.

وی به شناسایی محورهای تهدید استان و شهرستان از سوی دشمن احتمالی اشاره و خاطرنشان کرد: این محورها در قالب یک سناریو تهیه و تدوین و با حضور این گردان ها تمرین می شود.

سرهنگ عبدالهی با بیان اینکه تمرین عملی گردان ها در دو محور با مأموریت دفاعی، امنیتی و  است، تصریح کرد: تلاش می شود تا جزئی ترین نکات دفاعی، امنیتی و بازرسی، امداد و نجات مورد توجه و تمرین قرار گیرد.

وی اجرای این رزمایش را نوعی دفاع موزائیکی عنوان کرد و گفت: در این رزمایش که در سطح کشور، استان و شهرستان ها برگزار می شود توان دفاعی و عملیاتی نیروهای بسیجی و مردمی مورد ارزیابی و به واسطه آموزش افزایش یافته که در مجموع سبب افزایش توان دفاعی کشور هم در حوزه توان های نظامی و فردی می شود.

به گفته این مسئول امروز دشمن به دنبال تخریب و سست کردن باورهای دینی و اعتقادی مردم نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و به دنبال تصرف سرزمینی است که برگزاری این رزمایش ها می تواند تأثیر بازدارندگی در مقابل دشمن ایجاد کند

 

ارسال نظرات