خبرهای داغ:
دکتر حسن مرادی با بیان اینکه باید مشارکت در مدارس بیشتر شود گفت : مدرسه بهترین مکان و زمان برای تعلیم و تربیت نسلی موفق است.
کد خبر: ۹۱۹۰۵۱۶
|
۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، دکتر حسن مرادی رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور در دوره توانمندسازی مربیان، مدیران، معلمین و مرتبطین با طرح شهید بهنام محمدی و معلمین آینده ساز که به همت بسیج دانش آموزی و بسیج فرهنگیان سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان برگزار شد با بیان اینکه مهمترین مولفه یک سازمان نیروی انسانی آن سازمان است گفت : مدرسه بهترین مکان و زمان برای تعلیم و تربیت نسلی موفق است.
او با بیان اینکه تربیت در روند شکل گیری شخصیتی انسان تاثیر دارد افزود : دانشگاه فضای تعلیم است و مدرسه بهترین شرایط را برای تربیت افراد دارد.
دکتر مرادی با بیان اینکه دغدغه آموزش و پرورش را باید دغدغه تمام افراد کرد تصریح کرد : امر مشارکت و هم افزایی در مدارس باید بیشتر شود که در این صورت برخی چالش ها و مشکلات مدارس نیز کمتر می شود.
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مدرسه، تعلیم و تربیت، خانواده و دین از عناصر تربیتی انسان ها هستند گفت : ماموریت آموزش و پرورش تربیت نسلی است که حفظ و رشد کشور در دستان آن نسل است.
او با بیان اینکه یکی از اسنادی که آینده کشور را رقم می زند سند الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت است افزود : بیس و پایه ساماندهی آینده ما در این سند است و تمام سیاست ها باید خودشان را با این سند تنظیم کنند.
دکتر مرادی با اشاره به اینکه مدرسه مهم ترین کالبدی است که تغییرات اجتماعی در آن منعکس می شود افزود : باید ظرفیت های بیرون مدارس به کمک مدرسه ها بیایند تا مشکلات مدارس حل شود.
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور با بیان اینکه دانش آموز و معلم دو عنصر تعیین کننده اصلی در مدرسه هستند تصریح کرد : دانش آموز نسلی است که برای آینده آماده می شود و معلم نیز نسلی است که داشته های کشور را در خود جمع کرده است تا آنها را به دانش آموزان انتقال دهد.
او با اشاره به اینکه هرچقدر داشته های معرفتی، بصیرتی، مهارتی و دانشی معلم بالاتر باشد بازتاب آن در دانش آموزان بیشتر دیده می شود افزود : رابطه دانشی، اخلاقی، عاطفی و مهارتی باید بین دانش آموز و معلم شکل بگیرد و به هر میزان این روابط بیشتر شود کارکرد مدرسه بالاتر می رود.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها