خبرهای داغ:
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با اشاره به نقش آفرینی بسیج در دوران دفاع مقدس گفت: تفکر بسیج نشان داد می‌توان با نیروی بسیجی و مردمی مشکلات عدیده را حل و گره‌های کور جامعه را باز کرد.
کد خبر: ۹۱۹۰۵۰۶
|
۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله «سیدمحمد سعیدی» نماینده ولی فقیه در استان قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) در دیدار سردار «غلامرضا سلیمانی» رییس سازمان بسیج مستضعفین که صبح امروز در سالن محراب حرم مطهر صورت گرفت، با تبریک فرارسیدن ۱۷ ربیع الاول اظهار داشت: در قرآن کریم تاکید شده که اگر ایمان و امید به روز قیامت دارید، بهترین اسوه، رسول الله (ص) است؛ البته اسوه‌های دیگری هم داریم، ولی قله آن‌ها حضرت رسول (ص) و تاسی به وجود آن بزرگوار است.

وی با اشاره به آیه «لقد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنه» افزود: این ایام مبارک، فرصت بسیار مغتنمی است که سیری در سبره نبی مکرم اسلام داشته باشیم.
 
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) ادامه داد: تاسی به پیامبر (ص) یک محدوه‌ای دارد، زیرا آن شخصیت بزرگوار سمت‌ها ومنصب‌هایی دارند که هیچ احدی نمی‌تواند به مقامات و مراتب آن تاسی و طمع داشته باشد، اما به برخی مقامات ایشان می‌توان تاسی کرد.
 
وی با اشاره به رهنمود‌های مقام معظم رهبری در خراسان شمالی پیرامون سبک زندگی اسلامی تاکید کرد: اگر در این زمینه تعلل کنیم، فرصت‌ها از بین می‌رود و چه بهتر که در این ایام میلاد، فرصت تاسی به اخلاق و سیره نبوی را از دست ندهیم.
 
آیت الله سعیدی ادامه داد: تاسی به سیره اهل بیت، در واقع نزدیک شدن به مقام اولیاءالله است و در این صورت است که آگاهی به غیب و کرامت انسانی شامل حال افراد می‌شود.
 
وی با اشاره به اهمیت تفکر بسیجی و نیروی مردمی بسیج تصریح کرد: خداوند این موقعیت‌ها را در اختیار بسیج گذاشته است تا به آن مقام‌ها برسد و در عصر ما شایسته‌ترین افرادی که می‌توانند به اخلاق و سیره پیامبر اسلام و اهل بیت (ع) تاسی کنند، بسیجیان هستند.
 
نماینده ولی فقیه در استان قم خاطرنشان کرد: نیرو‌های مسلح در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کردند، اما حماسه آفرینی بسیج، چیز دیگری بود که نشان داد می‌توان با تفکر بسیجی و نیروی بسیج مردمی مشکلات عدیده را حل و گره‌های کور را باز کرد.
 
امام جمعه قم با اشاره به مفاد بیانیه گام دوم انقلاب و ضرورت پرداختن به معنویات و اخلاقیات در سپاه و بسیج، تاکید کرد: اگر از خود و خانواده شروع کنیم و آن را در جامع تسری ببخشیم، در آن صورت است که مدیریت، مسئولیت و فرماندهی بسیار شیرین و نافذ خواهد بود.

ارسال نظرات