خبرهای داغ:
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین در آستانه فرارسیدن بیست و هفتمین دوره هفته کتاب، از برگزاری 360 ویژه برنامه فرهنگی در 37 باب کتابخانه عمومی استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۹۰۴۷۷
|
۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین ضمن تبریک فرارسیدن این هفته به کتابداران و دست اندرکاران حوزه فرهنگ، تقارن این هفته با ماه ربیع الاول را گرامی داشت و گفت: 63 نشست کتاب خوان، 12 نقد کتاب، چهار جلسه ی رونمایی از کتاب و 33 مسابقه جذاب و متنوع از جمله مهمترین اقدامات این ایام هستند.

فاطمه محمدبیگی با تشریح برنامه های پیش بینی شده به مناسبت فرارسیدن هفته کتاب، این هفته را فرصت مناسبی برای معرفی خدمات متنوع کتابخانه ها به عموم مردم دانست.

وی با اشاره به اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در کتابخانه های عمومی سراسر استان، یکی از مهم ترین دستاوردهای این اقدامات را جذب هرچه بیشتر مردم به کتابخانه ها ذکر کرد و گفت: شاداب سازی کتابخانه ها و بهره گیری از ظرفیت حضور اقشار مختلف مردم به ویژه کودکان و نوجوانان مهم ترین اولویت ما است که در هفته ی کتاب و کتابخوانی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

محمدبیگی افزود: با توجه به اینکه حضور مردم در کتابخانه های عمومی شادابی و نشاط را دراین فضای فرهنگی افزایش می دهد ، تلاش خواهیم کرد با فراهم آوری امکانات بیشتر در حوزه منابع مکتوب، روزآمد سازی امکانات و جلب رضایت مخاطب، در راستای انس هرچه بیشتر مردم با کتابخانه ها گام برداریم .

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین گفت: دیدار با خانواده های شهدای مدافع حرم، گلباران مزار شهدا و تجدید پیمان با آرمان های شهدا ، نواختن زنگ کتاب در مدارس ، اجرای طرح اهدای کتاب و وقف کتاب ، دیدار کتابداران با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری نشست های ویژه اشتراک گذاری کتاب، نقد و بررسی و معرفی ، دیدار با نخبگان استان، برگزاری نشست کتاب خوان ویژه نابینایان و کم بینایان استان از مهم ترین برنامه های این هفته هستند.

محمدبیگی با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از کتابداران و مروجان کتابخوانی استان قزوین گفت: تقدیر از کتابداران برگزیده سال۹۸، فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی استان ، خیرین اهدا کننده کتاب، خانواده معظم شهدای مدافع حرم و سخنرانی، از مهم ترین محورهای این مراسم خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همچنین برگزاری نشست کتاب خوان دانش آموزی در مدارس استان، نشست کتاب خوان کتابخانه ای، بازدید دانش آموزان از کتابخانه های عمومی، جلسات قصه خوانی و کتاب خوانی، برگزاری دوره آموزشی مادران قصه گو، برگزاری مسابقات خلاصه نویسی، کتابخوانی، نقاشی، برگزاری جلسه نقد و بررسی کتاب در کتابخانه ها و گشایش نمایشگاه های کتاب را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در هفته کتاب سال جاری عنوان کرد.

فاطمه محمدبیگی جذب حداکثری مردم شهرها و روستاها به ویژه مردم مناطق محروم و دوررافتاده نیز از جمله اقداماتی است که در هفته ی کتاب از طریق برگزاری برنامه های متنوع و جذاب با جدیت بیشتری دنبال می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین در پایان یادآور شد: در حال حاضر 37 کتابخانه عمومی نهادی و 25 کتابخانه مشارکتی در سطح استان قزوین فعال هستند.

1010پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها