خبرهای داغ:
غیاثوند گفت: شهرداری بویین زهرا توانست در طول دوسال علیرغم تمام ناملایمات اقتصادی، سیاسی، عدم همکاری برخی دستگاه ها، امورات جاری را انجام داده و چهل درصد هزینه های شهرداری را کاهش دهد
کد خبر: ۹۱۹۰۴۷۴
|
۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، نشست خبری شهردار بوئین زهرا با حضور اصحاب رسانه با محوریت گزارش عملکرد دوسالانه شهرداری بوئین زهرا در سالن جلسات شهرداری بوئین زهرا برگزار شد.

حسین غیاثوند شهردار بوئین زهرا در این جلسه ضمن تبریک هفته وحدت و اعیاد این ماه بیان کرد: با توجه به اینکه پاسخگویی مدیران یکی از لازمه های یک مجموعه است، سال گذشته گزارش عملکرد یکساله و امروز گزارش عملکرد دوساله مدیریت شهری بویین زهرا، شهرداری و شورای اسلامی شهر بیان می شود.

وی گفت: برنامه هایی از جمله تهیه نشریه، تشریح اخبار در تلویزیون شهری، نشست و سخنرانی پیش از خطبه ها در بوئین زهرا، اطلاع رسانی در فضای مجازی و بتزدید از محلات سطح شهر در مدیریت شهری بوئین زهرا اجرا می شود.

در مجموعه شهرداری، نگاه حزبی وجود ندارد

شهردار بوئین زهرا اظهار کرد: اصحاب رسانه، آگاهی و بصیرت ویژه ای دارند. امروز حال شهرهای کشور در حوزه مدیریت شهری حال خوبی نیست و تغییراتی که در مدیریت شهری حادث می شود، بلاتکلیفی بسیاری از شهرهای کشور، وضعیت اسف بار مدیریتی شهری در کشور و دست و پاگیری بسیاری از قوانین که منسوخ شده به لحاظ زمانی مشکلات موجود است و امروز باید اجراشوند در حالی که برقراری بالانس مناسب بین آنها برعهده مدیریت شهری است.

 

غیاثوند عنوان کرد: شهرداری بویین زهرا توانست در طول دوسال علیرغم تمام ناملایمات اقتصادی، سیاسی، عدم همکاری برخی دستگاه ها، امورات جاری را انجام داده و چهل درصد هزینه های شهرداری را کاهش داده و بسیاری از پروژه های موجود را به مرحله اجرا و تکمیل رساند.

تعامل شورا و شهرداری بوئین زهرا بسیار نزدیک است

وی افزود: اگر مشارکت مردم و رسانه ها نبود موفقیت های موجود برای ما حاصل نمی شد. انسجام موجود بین شهرداری و شورای شهر بسیار خوب بوده و برخلاف برخی شهرهای استان، ثبات کاری بین این دو وجود دارد و این ثبات توام با سازندگی بوده که بیانگر وجود خرد جمعی در مجموعه است.

شهردار بوئین زهرا تصریح کرد: علیرغم استفاده از نیروهای جوان، از تجربه نیروهای قدیمی استفاده کردیم و با اعتقاد به اینکه شهرداری فضایی برای کار اجرایی است، هیچ گونه نگاه حزبی، جناحی و سیاسی در این مجموعه نداشته ایم.

غیاثوند اضافه کرد: بنا به گواهی دستگاه قضا، امروز شکایات در حوزه شهرداری به حد صفر رسیده که این یک ابتکار است و شهرداری در ارائه خدمات بسیار فعال اقدام کرده است با توجه به اینکه در شهرداری بوئین زهرا بیش از هفتاد درصد اراضی شهر قولنامه ای است.

وی ادامه داد: در حوزه عمرانی بیش از 2500 تن آسفالت جهت بهسازی خیابان شهر استفاده شده است. بیش از چهل درصد خیابان های بوئین زهرا آسفالت ندارد که به دلیل عدم توسعه نامتوازن می باشد.

شهردار بوئین زهرا خاطرنشان کرد: امروز یکی از خواسته های مردم بوئین زهرا، آسفالت خیابان های شهر است که شهرداری در این امر بسیار فعال بوده است و در بلوار شهید بهشتی برای اولین بار در استان و کشور، از بتن مسلح استفاده کردیم.

وی یادآور شد: بودجه سال 98 بوئین زهرا 28 میلیارد بوده و از بودجه عمرانی سال گذشته، بیشتر قرارداد سرمایه گذاری انعقاد کردیم.

شهردار بوئین زهرا بیان کرد: بازگشایی بلوار امام خمینی بعنوان یکی از محورهای اصلی توسعه شهر که بیش از پنج هزار دانشجو از آن لاین استفاده می کنند از دیگر اقدامات ماست که در این امر زاهدی استاندار سابق استان و معاونت عمرانی بسیار ما را یاری رساندند.

غیاثوند اظهار کرد: پروژه ساماندهی آب های سطحی شهر که حتی در بارش های سطحی، ما در شهر شاهد آب گرفتگی بودیم و پس از بررسی های انجام شده، قبل از باران های سالجاری این کار را پیش بینی کردیم که با وجود میزان بیشترین بارش ها در استان که به بوئین زهرا اختصاص داشت، توانستیم بدون هیچ آسیبی سیل را مهار کنیم.

وی ادامه داد: اجرای بزرگترین پروژه کتابخانه بوئین زهرا، ساماندهی آرامستان شهر و اختصاص پانزده هکتار به این امر با طرح ایجاد فضاهای فرهنگی و رفاهی که عملیات دیوارکشی آن به زودی ایجاد می شود، احداث و بازپیرایی سرویس های بهداشتی شهر، زیباسازی و بازپیرایی میادین شهر بوئین زهرا با تاکید بر مولفه های ایرانی اسلامی از جمله فعالیت شهرداری بوئین زهرا می باشد.

تامین وسایل حمل و نقل عمومی در شهر بوئین زهرا

شهردار بوئین زهرا اضافه کرد: پروژه های سرمایه گذاری شامل پمپ بنزین با اعتبار 4 میلیارد تومان با پنجاه درصد پیشرفت کار، بهره برداری مجهزترین مرکز معاینه فنی خودرو، پروژه رفاهی مهر از دیگر اقدامات ماست و ما به دنبال ایجاد منابع مالی پایدار برای شهرداری هستیم و الویت ما با نیروهای بومی است که با اعتبار موجود شهرداری، این امر می تواند موجب رونق شهر شود.

غیاثوند عنوان کرد: شهر بوئین زهرا ظرفیت زیادی در ایجاد انرژی های نو دارد و در حوزه حمل و نقل عمومی که از مهمترین زیرساخت های شهری است، با وجود نبود تاکسی و سرویس های میان شهری، خرید سه دستگاه اتوبوس و ایجاد هفت ایستگاه و نیز احداث پارک آموزشی ترافیک از دیگر دستاوردهای شهرداری بوئین زهرا می باشد.

وی ادامه داد: تفریق بودجه سالجاری یازده ممیز چهار میلیارد تومان در سال 96 بوده که این میزان در سال 97 به 22 ممیز 4 میلیارد تومان افزایش یافت و امروز شاهد افزایش سه برابری بودجه عمرانی و کاهش هزینه های جاری می باشیم. همچنین سال گذشته کلیه معوقات کارگری پرداخت شده و فقط مابه التفاوت حقوق آنها در سالجاری پرداخت نشده که تا پایان این ماه انجام می شود و پرداخت حقوق کارکنان به روز می باشد.

بزرگترین پروژه چند منظوره شهرستان بوئین زهرا در مرحله مناقصه است

شهردار بوئین زهرا اضافه کرد: بزرگترین پروژه چند منظوره شهرستان بوئین زهرا را طراحی کردیم که در مرحله مناقصه می باشد. در بحث حوزه فرهنگی نیز برنامه های متنوعی طراحی کردیم و اولین پروژه ما طرح کتابخانه و نیز اولین خانه فرهنگ شهر بوئین زهرا بود.

غیاثوند افزود: در حوزه آتش نشانی و موتوری، هشت خودرو بلااستفاده داشتیم که امروز تجهیز شدند و ارائه خدمات دارند. ما در سیل اخیر نه تنها شهر را اداره کردیم بلکه با تلاش شبانه روزی، شهرهای در معرض سیل را نیز به خوبی مدیریت کردیم.

وی ادامه داد: در حوزه فضای سبز بیش از 75 هکتار فضای سبز وجود دارد و بیش از نود درصد فضای سبز شهر بازپیرایی شده و یک میلیارد تومان اعتبار در حوزه روشنایی هزینه شده همچنین فعال شدن شهربازی پس از ده سال و تجهز بیش از نود درصد بوستان های شهر به آبیاری قطره ای با اعتقاد به توسعه پایدار و کاشت بیش از ده هزار هکتار درختان با مصرف کم آب از دیگر اقدامات شهرداری شهر بوئین زهرا می باشد.

شهردار بوئین زهرا گفت: مسلما کمبودهایی وجود دارد اما با اعتقاد به توسعه پایدار، مصمم هستیم تا پایان مسوولیت محوله بتوانیم این روند شعار بویین زهرا در مسیر توسعه را که به عمل تبدیل شده ادامه داده و این امر با مشارکت مردمی و دستگاهها امکان پذیر است.

 

1010گ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها