خبرهای داغ:
با همکاری حوزه هنری، کانون های مساجد، اداره فرهنگ و ارشاد استان قزوین
جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه های مسجد آذرماه سالجاری در قزوین برگزار می شود
کد خبر: ۹۱۹۰۴۶۷
|
۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، کوروش زارعی در نشست هماهنگی چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه های مسجد گفت: ما در این جشنواره به دنبال کشف و پرورش استعدادهای هنری هستیم تا در ادامه هنرمندان مسجدی ما بتوانند در جشنواره هایی چون: سوره شرکت کرده و بدرخشند، چراکه جشنواره تئاتر بچه های مسجد یک جشنواره تربیتی است.

مدیرمرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری افزود: در نظر داریم با همکاری کانون های مساجد و هماهنگی آموزش و پرورش از ظرفیت دانش آموزان جهت تماشا و دیده شدن نمایش ها و آشنایی نسل نوجوان با هنر مسجدی استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه چندین مسجد در این جشنواره، میزبان گروه های نمایشی هستند، برنامه ریزی می شود که همه گروه ها در کلیه مساجد برگزار کننده، اجرا داشته باشند.

در ادامه علی هوشمند دبیر هنری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه های مسجد گفت: افتتاحیه این جشنواره در سال گذشته در محل گلزار شهدای قزوین برگزار شد، طی ایام برگزاری نیز گروه های هنری در پنج مسجد در نقاط مختلف به اجرای نمایش پرداخته و یک مسجد نیز جهت داوری به عنوان پایلوت در نظر گرفته شد، با توجه به استقبال مردمی و رضایتمندی گروه های هنری تجربه ای موفق و شان استان بود.

وی افزود: با توجه به سابقه موفق این جشنواره، امیدواریم امسال نیز با مشارکت و هم افزایی بوجود آمده، شاهد جشنواره ای خوب و قابل قبول باشیم.

محمد حسین اسماعیلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز مساجد را اصلی ترین کانون های رشد و تربیت جوانان در دوران انقلاب اسلامی دانسته بر ضرورت فعالیت های هنری در فضای امن مساجد تاکید کرد.

در ادامه محمد زرویی نصرآباد بیان کرد: بر اساس پیشنهاد صورت گرفته، چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه های مسجد، 12 تا 14 آذر ماه در قزوین برگزار می شود.

در این نشست مدیر موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر ادامه داد: با توجه به کمبود منابع باید سعی کنیم که هزینه ها را کاهش داده و کاری کنیم که این جشنواره بدون خدشه و به خوبی برگزار شود.

وی عنوان کرد: در این جشنواره 15 گروه نمایشی شامل هفت گروه نمایشی بانوان و هشت گروه نمایشی آقایان شرکت دارند که به رقابت با یکدیگر می پردازند.

 

1010/گ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها