خبرهای داغ:

پنجمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر در قم برگزار می‌شود

مسئول سازمان بسیج رسانه استان قم از برگزاری پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر از روز ۲۳ آذر ماه ۹۸ در دو بخش ویژه و اصلی خبر داد.
کد خبر: ۹۱۹۰۳۶۸
|
۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، نشست خبری پنجمین دوره جشنواره رسانه ابوذر ظهر امروز با حضور اصحاب رسانه در خانه موزه شهید زین‌الدین برگزار شد.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان قم در این نشست با بیان اینکه جشنواره ابوذر در سال جاری هم‌زمان در همه استان‌ها برگزار می‌شود، اظهار داشت: پنجمین دوره این جشنواره در عرصه‌های خبری و غیر خبری، اما رسانه‌ای برگزارشده و ما به دنبال این هستیم که کلیه زمینه‌های رسانه‌ای را در این جشنواره استفاده کرده و جامعه خبری را در این جشنواره سهیم کنیم، چراکه باید خبرنگاران و اصحاب رسانه این جشنواره را از خودشان بدانند.

مهدی تاجیک مأموریت بسیج رسانه را تشویق و ایجاد انگیزه برای به میدان آوردن جامعه خبری در راستای اهداف عالیه نظام دانست و گفت: بسیج رسانه به دنبال این بوده که مانند بقیه اقشار بسیج، جامعه مخاطب خود را در عرصه‌های مختلف پای‌کار بیاورد تا در یک فضای سالم رقابت را ایجاد کرده تا خبرنگاران و اصحاب رسانه آثاری را برای سنجش جامعه خبری تولید کنند.

وی با اشاره به اینکه در بیشتر جشنواره‌های رسانه‌ای آثار در حوزه فنی مورد سنجش قرار می‌گیرد، افزود: ما در این جشنواره علاوه بر سنجش فنی آثار تولیدشده، به بخش‌های دیگر مثل کیفیت و محتوای درست نیز توجه داریم.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان قم تصریح کرد: تلاش داریم تا ویژگی‌هایی که برای ابوذر در تاریخ اسلام ثبت‌شده را در عرصه رسانه برجسته کنیم، ازجمله این ویژگی‌ها صراحت، صداقت و شجاعت بود که ما به دنبال تقویتان در جامعه رسانه‌ای هستیم.
 


ارائه آثار در بخش‌های مختلف رسانه‌ای

دبیر پنجمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر نیز در ادامه این جلسه بابیان اینکه این جشنواره نسبت به سال گذشته روند رو به رشدی داشته است، اظهار داشت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره کل روابط عمومی شهرداری و مجموعه کنگره بزرگداشت شهدای استان قم در جشنواره امسال همکاری داشته‌اند.

سید جواد اشرفی جشنواره امسال را همانند جشنواره دوره چهار خواند و گفت: جشنواره ابوذر دارای دو بخش ویژه و اصلی بوده که همه می‌توانند سه اثر در بخش ویژه و سه اثر در بخش اصلی به جشنواره ارائه کنند.

وی با بیان رشته‌های بخش اصلی جشنواره رسانه ابوذر، ادامه داد: خبر، تیتر، گزارش، عکس خبری، گزارش تصویری و گزارش ویدیویی شش رشته بخش اصلی در موضوعات رونق تولید، کارکرد بسیج، گره‌گشایی در مشکلات، سیمای فرهنگی اجتماعی و معماری قم، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است.

دبیر پنجمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر ادامه داد: در بخش ویژه چهار موضوع فقط در قالب گزارش و هشت موضوع ازجمله قم سرآمد شهادت و سرافرازی، اخلاق و فرهنگ اسلامی، هویت دینی و حجاب و عفاف، گام دوم انقلاب و جوان‌گرایی انقلاب است، که چنین مهلت ارسال آثار تا ۲۳ آذر در نظر گرفته‌شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار