معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: ویژگی بارز یک دانشگاه امروز شتاب دادن به عرصه اشتغال‌زایی و همچنین تعامل با بدنه صنعت و تولید کشور است.
کد خبر: ۹۱۹۰۳۵۷
|
۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مجتبی صدیقی در آیین افتتاح سه طرح عمرانی و کارآفرینی دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان اینکه یکی از کارهای مهم وزارت علوم تامین فضای خوابگاهی دانشجویان است اظهار کرد: از آنجا که امکانات موجود کافی نیست ،برخی دانشجویان نمی توانند از خوابگاه دانشجویی بهره مند شوند.
رئیس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از مشارکت خیران درساخت خوابگاه دانشجویی تقدیر کرد و گفت: یکی از خوابگاه های دانشگاه شاهرود با کمک استادان دانشگاه و خیران ساخته شد.
وی با بیان اینکه امسال ۶۰ خوابگاه دانشجویی با ظرفیت ۱۲هزار تخت به بهره برداری رسید،افزود: امروز خوابگاه ۴۰۰ دانشجوی دانشگاه شاهرود هم تامین شد.
صدیقی ابراز امیدواری کرد تا پایان برنامه ششم ۷۵ هزار تخت به ظرفیت خوابگاه های دانشجویی افزوده شود.
رئیس سازمان امور دانشجویان مشکلات اعتباری را علت کندی ساخت خوابگاه ها خواند و گفت: در حوزه خوابگاه دانشجویان مجرد تا چند سال آینده مشکلات برطرف خواهد شد.
وی در باره آشپزخانه غذاخوری های دانشجویی نیز گفت: تا پیش از این آشپزخانه ها از یک تا سه رتبه بندی می شدند که اکنون آشپزخانه های درجه سه حذف شده اند، با کمک دانشگاه ها و صندوق رفاه دانشجویی تا پایان سال ۹۹ آشپزخانه استاندارد خواهد شد.
معاون وزیر علوم از افتتاح ۳۵ زمین چمن مصنوعی تا پایان سال خبرداد و گفت:برای ساخت ۲۰ زمین چمن دیگر و نیز ۲۵ زمین روباز با کف پوش هم برنامه ریزی شده است.
وی سرانه فضای ورزشی دانشجویان را ۲مترمربع اعلام کرد و گفت: تا پایان برنامه ششم این میزان به ۲متر و نیم خواهد رسید.
رئیس سازمان دانشجویی همچنین به ایجاد زیرساخت شاهکار (شتاب‌دهنده مرکز کسب‌وکار اشتراکی دانشگاه صنعتی شاهرود) نیز اشاره کرد و گفت: این طرح گامی مهم به‌سوی دانشگاه کارآفرین است که این امر امروز مدنظر وزارت علوم قرار دارد.
صدیقی از نگاه مثبت دانشگاه‌ها به موضوع کارآفرینی سخن گفت و تأکید کرد: ویژگی بارز یک دانشگاه امروز شتاب دادن به عرصه اشتغال‌زایی و همچنین تعامل با بدنه صنعت و تولید کشور است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها