مسئول روابط عمومی دادگستری کل استان همدان در گفتگو با «بسیج»:
تاروردی گفت: ستاد مرکزی تالیف قلوب در مساجد با محوریت ائمه جماعات مساجد به منظور ترویج فرهنگ صلح میان مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی تاسیس شده است.
کد خبر: ۹۱۹۰۳۳۶
|
۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵

تاروردی مسئول روابط عمومی و اطلاع رسانی دادگستری کل استان همدان در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری بسیج گفت : ستاد مرکزی تالیف قلوب یکی از ابتکارات رئیس کل جدید دادگستری استان همدان در زمینه اشاعه فرهنگ، صلح و سازش و مصالحه بین مومنین و شهروندان است که با شعار هر جماعت یک مرکز مصالحه در حال اجرایی شدن در بین اقشار و اصناف مختلف شهر دارالمومنین و مجاهدین همدان است.

تاسیس ستاد مرکزی تالیف قلوب در استان همدان با شعار هر جماعت یک مرکز مصالحه
وی افزود: طرحی که با اجرای آن، ترویج و تکرار خوبی‌ها و زیبایی‌های معنوی آنقدر فراگیر خواهند شد تا عرصه را بر منکرات و زشتی‌ها تنگ و به مغاک نیستی دلالت می‌کند و ورود غیر ضروری افراد به زندان که شرایط تزلزل بنیان‌های خانواده را فراهم و کیان اخلاق اجتماعی را تهدید می‌کند به حداقل خواهد رساند و مجازات حبس جز در برابر متعدیان به حقوق عمومی و بیت المال و شروران متجری اجرا نخواهند شد. راهکاری قضایی که امکان تحقق منویات و مطالبات امام خامنه‌ای و رئیس قوه قضاییه در جلوگیری از ورود افراد به زندان را محقق می‌سازد.
مسئول روابط عمومی و اطلاع رسانی دادگستری کل استان همدان در ادامه اظهار کرد: بر همین اساس به منظور تشکیل و راه اندازی کمیته‌های معین ستاد تالیف قلوب در مساجد با محوریت ائمه جماعات مساجد جلسه‌ای با حضور رئیس کل دادگستری استان و ائمه جماعات مساجد شهر برگزار شد.
تاروردی به بیانات رئیس کل دادگستری استان همدان اشاره کرد و تصریح کرد: رئیس کل دادگستری استان همدان در این جلسه با ذکر روایات و احادیثی از ائمه معصومین (ع) در خصوص ضرورت و جایگاه صلح و سازش در بین مسلمین اظهار داشت مصالحه و مودت در فرهنگ دینی به معنای اشاعه معارف و خوبی به نحو مستقیم و موثری موجب کاهش منکرات و بدی در جامعه می‌گردد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: عدالتخواه تاکید نمود تکرار کلمه خیر از لسان ائمه جماعات در مساجد موجب فراگیر شدن آن در جامعه و ترویج سازش می‌گردد. همانطور که عدم ذکر باطل به محو آن می‌انجامد. و همانگونه که در سیره پیامبر(ص) و ائمه هدی(ع) و سنت دینی و تاریخی روحانیت اسلامی معمول بوده است حل مشکلات و اختلافات مردم با یکدیگر از طریق ائمه جماعات مساجد از بسیاری زشتی‌ها جلوگیری می‌کند.
مسئول روابط عمومی و اطلاع رسانی دادگستری کل استان همدان در ادامه بیانات رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: رئیس کل دادگستری استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود زندانی کردن و حبس را از جمله مجازات‌های وارداتی از سیستم تفکرات حقوقی غربی دانسته و اظهار داشت حبس غیر ضروری افراد، انحراف از امر قضاء است و در بسیاری موارد مجازات زندان نه تنها موجب اصلاح فرد نمی‌شود بلکه بستر ورود آسیب مخاطرات جدی به خانواده‌های زندانیان نیز می‌گردد. علاوه بر این اعمال حبس‌های بی‌مورد موجب دلسردی و بدبینی جوانان و خانواده‌های آنان به نظام می‌شود.
تاروردی ادامه داد و گفت: عدالتخواه متذکر شد اشاعه فرهنگ سازش به معنای مصالحه با اراذل و اوباش نیست و در موارد تعدی افراد معاند به امنیت و اموال عمومی هیچگونه مسامحه و مدارایی صورت نخواهد گرفت.

وی در پایان افزود: عدالتخواه رئیس کل دادگستری استان همدان ابراز امیدواری نمود با اجرای این طرح مردمی و همذاهی ائمه جماعات مساجد و در کنار ایشان معاضدت افراد حقوقدان، بخش عمده‌ای از اختلافات مردم با یکدیگر به مصالحه انجامیده و خطه ولایتمدار استان همدان را به طراز دارالمونین و مجاهدین نزدیکتر سازد.

 

ارسال نظرات