رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان:

اتمام پروژه احداث موزه دفاع مقدس گیلان به ۹۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه اتمام پروژه احداث موزه دفاع مقدس گیلان به ۹۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد گفت: تاکنون ۲۵۰ میلیون تومان از این اعتبار تامین شده است.
کد خبر: ۹۱۹۰۳۲۳
|
۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰

عباس بایرامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در رشت ضمن تشریح جلسه اعضای مجمع نمایندگان گیلان با رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور اظهار داشت: گیلان در حوزه ساخت موزه دفاع مقدس جزء آخرین استان‌های کشور است و جلسه مذکور برای تسریع در روند ساخت موزه دفاع مقدس گیلان است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با تاکید بر لزوم همکاری عموم مسئولان استان در راستای بهره‌برداری از موزه دفاع مقدس گیلان افزود: موزه دفاع مقدس متعلق به عموم مردم است و هدف اصلی از احداث آن حفظ ارزش‌ها و حقایق دفاع مقدس است.

بایرامی با اشاره به جلسات برگزار شده با مسئولان کشوری و استانی به منظور تسریع در روند ساخت موزه دفاع مقدس گیلان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ساخت موزه دفاع مقدس گیلان در سه فاز انجام می‌شود.

وی با اعلام اینکه اتمام پروژه موزه دفاع مقدس گیلان به ۹۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد خاطرنشان کرد: فاز نخست این پروژه ۱۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تاکنون ۲۵۰ میلیون تومان آن از منابع استانی تامین شده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ۵ میلیارد تومان برای احداث باغ موزه دفاع مقدس در نظر گرفته است افزود: اعتبار مذکور به صورت اوراق تخصیص داده شده که برای استفاده از آن‌ها در حال جذب منابع هستیم.

بایرامی با اشاره به تلاش نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی برای تخصیص اعتبار لازم برای احداث موزه دفاع مقدس گیلان گفت: تجهیز کارگاه و انتقال تجهیزات از سطح کشور، آماده‌سازی رینگ جاده‌ای، زهکشی حدود یک کیلومتر زمین و آزمایش ژئوتکنیک خاک و کار تأسیسات آب و حفر چاه و برق از جمله اقدامات انجام شده تا کنون است.

وی عنوان داشت: در حال حاضر کار پی‌کنی ساختمان گالری، اسناد و مدیریت در موزه صورت گرفته و کار آرماتوربندی آن در حال انجام است که طی هفته آینده بتون‌ریزی سقف اول یک ساختمان انجام می‌شود.

بایرامی با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی برای تامین مصالح مورد نیاز احداث موزه دفاع مقدس در استان وجود ندارد تصریح کرد: به زودی با هماهنگی نماینده ولی‌فقیه در گیلان، شورای جذب منابع مردمی و خیرین را تشکیل و شماره‌حسابی را برای دریافت کمک‌های مردمی جهت استفاده و مشارکت همه مردم در احداث موزه به‌صورت عمومی اعلام کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار