خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: وحدت و همدلی مهم‌ترین عامل ایستادگی در مقابل دشمنان نظام اسلامی است.
کد خبر: ۹۱۹۰۳۲۲
|
۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حجت الاسلام سید مهدی قریشی صبح امروز در نشست مسوولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه و روسای عقیدتی سیاسی در نیروهای مسلح مستقر در مرکز استان آذربایجان غربی، اظهار کرد: برای ایستادگی در برابر توطئه‌های دشمنان اسلام، «وحدت» مهمترین عامل موفقیت به حساب آمده و هرگونه کوتاهی در این راه سبب دوری از اهداف و آرمان‌های بلند اسلام خواهد بود.

وی ادامه داد: پیامبران الهی که خود نیز از میان مردم برانگیخته شده‌اند، با اتّصال و ارتباط با مجاری وحی کوشیده اند تا آدمی را حول یک محور گرد هم آورند، تا در پرتو وحدت کلمه، عظمت و اقتدار نظام الهی را به نمایش بگذارند.

این مسوول با اشاره به اینکه باید مردم را به سمت سعادت حقیقی هدایت کرد، افزود: ایام ولادت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله فرصت مغتنمی است تا امت اسلام در سایه این پیامبر رحمت، به ریسمان الهی چنگ زده و از تفرقه بپرهیزند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی پیرامون مفهوم شناسی وحدت اسلامی، اظهار کرد: مفهوم اتحاد اسلامی این نیست که فرقه‌های اسلامی به خاطر اتحاد اسلامی، از اصول اعتقادی یا غیراعتقادی خود صرف‌نظر کنند و به اصطلاح، مشترکات همه فِرَق را بگیرند و مختصات همه را کنار بگذارند؛ چرا که این کار نه منطقی و عقلانی نیست.

وی خاطرنشان کرد: آنچه بزرگان اسلامی در نظر داشتند، این بود که فرقه‌های اسلامی در عین اختلافاتی که در کلام، فقه و غیره با هم دارند، به واسطه مشترکات بیشتری که در میان آنها هست، می توانند در مقابل دشمنان خطرناک اسلام، دست برادری بدهند و جبهه واحدی تشکیل دهند.

قریشی در ارتباط با ضرورت وحدت اسلامی، خاطرنشان کرد: وحـدت کلمه از جمله مـهم ترین مسائلی است که مسلمانان از صدر اسلام تاکنون، بر مبنای تعالیم اسلامی و دیانت توحیدی با آن مواجه بـوده اند.

 این مسوول گفت: در منابع اسلامی به ویژه در قرآن کریم، از مسلمانان با واژه های «امت» و «امت واحده یاد شده و در زبـان سیاست مداران و مصلحان مسلمان نـیز از وحـدت و اتحاد بین امت مسلمان با اصطلاح «اتحاد اسلامی» یاد می شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات