نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان گفت:جامعه دانشگاهی با توجه به ظرفیت و توان که دارند می توانند نقش قابل توجهی در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه ایفا کنند.
کد خبر: ۹۱۹۰۳۰۸
|
۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، آیت الله مصطفی محامی، نماینده، ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در دیدار با اعضای جامعه خادمان قرآن دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، اظهار داشت: خداوند پیامبر و اهل بیت (ع) را اسوه انسان‌ها قرار داده اند، چون آن‌ها انسان کامل و انسانی معیار هستند.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم، تلاش برای افزایش انس و الفت و اتحاد و انسجام بین امت اسلامی است، این موضوع را انبیاء و اهل بیت (ع) به عنوان یک اولویت در طول زندگی با برکتشان پیگیری می‌کردند.

نماینده، ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان اضافه کرد: برای وحدت و اتحاد، محور‌هایی لازم است که یکی از آن‌ها تقویت اعتقادات دینی است.

ایشان تصریح کردند: قرآن کریم یکی از محور‌های وحدت و اتحاد در بین امت اسلامی است، نیازمند توجه و نگاه ویژه تری به این کتاب الهی هستیم.

وی اظهار داشت: باید برای رفع مهجوریت قرآن کریم تلاش کنیم، حفظ آیات، روخوانی، توجه به مفاهیم قرآن، تدبر با قرآن و ... را نیاز است در زندگیمان به عنوان یک اولویت پیگیری کنیم.

وی افزود: عمل به دستورات قرآن کریم باعث می‌شود تا راه درست و حق را دنبال کنیم.

آیت الله محامی، بیان کرد: جامعه دانشگاهی با توجه به ظرفیت و توان که دارند می‌توانند نقش قابل توجهی در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه ایفا کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در حوزه قرآنی با تمام فعالیت‌های انجام شده در شان این کتاب الهی نبوده است.
ارسال نظرات