امام جمعه آبدان گفت :آنچه برای من خیلی مهم است صداقت در گفتار است.
کد خبر: ۹۱۹۰۲۹۰
|
۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیر، حجت الاسلام محمود کارگر درجمع خبرنگاران بخش آبدان ضمن اشاره به رسالت مهم خبرنگاران در انتقال پیام به جامعه اظهار داشت : رهبرانقلاب در بیانی می فرماید: هیچ رسانه های نتوانسته جای رسانه های حوزه های علمیه را بگیرد. زیرا دیدارهای چهره به چهره وجود دارد. یکی از حساسیت های رسانه این است که ما به عنوان رسانه آنچه مورد نظر گوینده هست را به مخاطب منتقل کنیم.

امام جمعه آبدان در ادامه افزود: برخی مواقع به علت نداشتن اطلاع ، ممکن است اخبار به جایی که نباید کشیده شود. هر چه نقد بیشتر باشد، باعث پویایی بیشتر جامعه می شود. همه ما معتقد هستیم که باید نقد منصفانه باشد، ولی هیچکدام به معیارهای انصاف دقت نکرده ایم. برخی مواقع مشکلات مطرح می شود ولی راهکاری ارائه نمی شود؛ این موضوع باعث می شود به مشکلات توجهی نشود. ارائه راهکار در کنار مشکلات بسیار مهم است.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما در رسانه باید علاوه بر مطرح کردن مشکلات و ایرادها به تبعات آن هم فکر کنیم. سعی کنید یک انجمن خبرنگاری داشته باشید که همفکر با هم عمل کنید؛ رسانه زنده ، شهر را زنده می کند. اینگونه نباشد که یک خبرنگاری حرفی می زند و دیگری حالت تقابلی نسبت به خبرنگار اول داشته باشد. اگر دغدغه ما پیشرفت شهر و مردم هست باید نسبت به همه حساس باشیم بنده که رسانه ای مانند تریبون نماز جمعه را در دست دارم و شما با همدیگر و در کنار مردم با همدیگر مشکلات را مطرح کنیم، راهکار بدهیم، مطالبه کنیم تا مشکلات حل شود.

حجت الاسلام کارگر در ادامه افزود: آنچه برای من خیلی مهم است صداقت در گفتار است. بعضی مواقع انسان خبرنگاری می کند، بعضی مواقع خبرسازی می کند. نقدهای را دلسوزانه مطرح کردن لازمه کار ماست. انتظار داریم هم به صحبت های ما گوش دهید و هم اگر نقدی وجود دارد بگویید، ما می پذیریم. تا می توانید حاشیه ها را کم کنید. به سمت راهکارهای اجرایی پیش بروید. خدمت به مردم برای من بسیار مهم است و باید تلاش کنیم که به مردم بیشتر خدمت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات