نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

در کانونها، نباید کیفیت، فدای کمیت شود

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: تشکیل کانونهای جدید فرهنگی و هنری مساجد و جذب بیشتر اعضا باید به عنوان یک اولویت پیگیری شود.
کد خبر: ۹۱۹۰۲۸۴
|
۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، آیت الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در مراسم اولین جلسه شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان، گفت: کار کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد محورش کار فرهنگی است.

وی ادامه داد: مرکز کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در مساجد قرار گرفته که این موضوع باعث احیاء مجدد مسجد‌ها به مثل صدر اسلام که محل مشورت و رفع اختلافات وغیره بوده می‌شود.

وی با بیان اینکه مسجد پایگاه اصلی و اسلامی است که به آن تاکید فراوانی شده، مسجد است، اظهار داشت: مشارکت و حضور مردم و خصوصا جوانان در مساجد، یکی از مزیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.

وی تصریح کرد: کاری که توسط مردم صورت می‌گیرد، فعالیتی است که با کمترین هزینه بزرگترین نوعش انجام می‌شود برای همین است که همیشه بر مردمی شدن کار‌ها تاکید می‌شود.

محامی گفت: استان سیستان و بلوچستان به کار‌های فرهنگی نیاز دارد و در این خصوص، کار کانون‌های فرهنگی و هنری در این خطه نسبت به سایر استان‌ها دارای سختی و ارزش بیشتری می‌باشد.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان استانی مذهبی بوده و مساجد، رونق خاص خود را دارند که جای خوشبختی است، اما از طرف دیگر تنگدستی مردم را نیز داریم، اما با این وجود در حوزه مذهبی همه در حد توانشان پای کار هستند.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به تعداد قابل توجه افراد به خصوص قشر جوان در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، اظهار کرد: اعضای کانون‌ها به مصداق یک لشکر برای انقلاب و اسلام است، اما باید این افراد به درستی ساماندهی، هدایت و مدیریت شوند.

وی تاکید کرد: تشکیل کانون‌های جدید فرهنگی و هنری مساجد و جذب بیشتر اعضا باید به عنوان یک اولویت پیگیری شود.
وی افزود: در کانونها، نباید کیفیت، فدای کمیت شود.

شایان ذکر است در پایان این مراسم حکم اعضای شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان تحویل داده شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار