دهمین دوره کشوری ارتقاء داوری کاراته بسیج با حضور مدرسین و داوران رشته کاراته در مجتمع رفاهی لاله شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۹۰۲۶۸
|
۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ معاون اجرایی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در آغاز این دوره با تبریک هفته وحدت اظهار کرد: ورزشکاران واقعی شهدا هستند، که اگر نبودند امروز نمی توانستیم با آرامش خیال دور هم جمع شویم.

سرهنگ پاسدار اسماعیل مولوی در جمع داوران کاراته بسیج کشور گفت: شهدا دست های خود را اهدا کردند تا ما دست ذلت به سوی دشمن دراز نکنیم، آنها پاهای خود را دادند تا ما جلوی دشمن زانو نزنیم، شهدا افتادند تا ما به خاک مذلت نیافتیم.

وی، خاطرنشان کرد: داوری یعنی قضاوت کردن و داور یعنی قاضی؛ داوری ورزشی بسیار حساس و با اهمیت است چرا که اشتباه او را همه متوجه می شوند؛ اما ممکن است یک قاضی دادگستری اشتباه کند؛ اما مردم همان شهر هم پی به اشتباه او نبرند.

مولوی تصریح کرد: در ورزش یا به دنبال قهرمان پروری هستند یا پهلوان پروری؛ اما خوشا به حال آنان که هم قهرمان و هم پهلوان پرورش می دهند.

وی،  افزود: اگر روحیه پهلوانی نباشد، ورزش بی جان می شود و داور با اجرای عدالت در داوری نقش بسیار زیادی در سالم سازی فرهنگ ورزشی و پهلوان پروری دارد.

گفتنی است: مسئول تربیت بدنی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام نیز در این دوره آموزشی گفت: دهمین دوره کشوری ارتقاء داوری کاراته بسیج با حضور 80 نفر از داوران کاراته از سراسر کشور به مدت دو روز میهمان استان چهارمحال و بختیاری هستند.

وی، افزود: هدف از برگزاری این دوره آموزشی ارتقاء دانش مربیان و دانش افزایی داوران بسیجی رشته کاراته با تدریس اساتید و داوران مدعو می باشد.

گفتنی است؛ کلاس های تخصصی داوری از سطح 3 تا بالاترین سطح در این دوره آموزشی برگزار می شود.

ارسال نظرات