خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه آذرشهر با اشاره به وجود پرخیر و برکت امام زمان(عج) گفت: اهداف همه امامان و پیامبران با آن همه عظمت شان در دوره ظهور حضرت ولی عصر(عج) تحقق و با ظهوردین اسلام جهانی خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۹۰۲۶۳
|
۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام روح الله مهدی نیا در دوره آموزش تکمیلی بسیج سپاه آذرشهر در ادامه علل عدم ظهور و طولانی شدن غیبت اشاره و بیان کرد: نخستین  علت عدم ظهور مشیت و خواست الهی است که تاکنون صلاح و دستور و اجازه ظهور داده نشده و دومین علت  که خود دارای اهمیت بسیاری است ، این که امام زمان(عج) آن تعداد کمک و یاور را پیدا نکرده است و اگر این نقصیه برطرف گردد امام ظهور خواهد کرد و پایبندی به احکام دینی و اسلامی مقدمه برای ظهور است.

وی با تاکید براین که ساختار آفرینش و هدایت عالم بیهوده نیست و هر حرکت و اتفاقی به امر خدا صورت می گیرد، افزود: انسان تنها موجودی است که از دو نعمت عقل و اختیار بهره مند است و خداوند اراده برخی از امورات جهان هستی را برعهده خود بشر قرار داده و حتی در این مسیر نیز خداوند به فکر انسان ها بوده و هادیانی مثل پیامبران و امامان فرستاده است.

حجت الاسلام مهدی نیا مردم عصر غیبت را به سه دسته تقسیم و اظهارداشت: دسته نخست دشمن با امام زمان(عج) است مثل صهیونیست ها و تکفیری ها و وهابیت، دسته دوم بی خبرانند که وظیفه ما آگاهی دادن و بیدار کردن آن ها از خواب غفلت است مثل عربستان، سوئد و ... که به علت رفاه مالی و اقتصادی نیاز به امام و منجی را احساس نمی کنند و دسته سوم دوستداران آن حضرت که تعدادشان نیز بیشتر است مثل شیعیان جهان و سنی ها و حتی تعدادی از غیر مسلمان هستند.

وی دوستداران امام را به سه دسته تقسیم کرد و گفت:عده کثیر دوستدار در ظاهر، عده ای بی تفاوت و عده ای دیگر اهل عمل و اگر خود را جزء دوستداران آن حضرت می دانیم باید از نوع سوم و اهل عمل باشیم و حرکتی کنیم و اولین گام در این مسیر نیز دینداری و عمل به تکلیف شرعی و الهی است.

ارسال نظرات