خبرهای داغ:
جانشین سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه ۹۰ درصد وظیفه سازمان پدافندغیرعامل کاهش آسیب هاست گفت: پدافند غیرعامل زیستی مشکل جدی به شمار می‌رود، زیرا خاموش و درعین‌حال بسیار منتقل‌شونده است
کد خبر: ۹۱۹۰۲۴۲
|
۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، علی اصغر زارعی در افتتاحیه نخستین همایش علمی تخصصی پدافند غیرعامل شیمیایی کشور در دانشگاه صنعتی شاهرود، بابیان اینکه یکی از مسائل مهم که موردنیاز پدافند غیرعامل است، مرزبانی زیستی است، اظهار کرد: همان‌طور که مرز‌های فیزیکی ما باید از تهدیدات مصون بمانند، امروز نیاز داریم تا در حوزه زیستی و بیولوژیک هم مراقب تهدیدات و همچنین مخاطرات باشیم.
وی بابیان اینکه پدافند غیرعامل زیستی مقوله‌ای بسیار مؤکد و مهم است، افزود: برای تبیین مرزبانی زیستی نیاز به استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها، بومی‌سازی دستورالعمل‌ها و پیشگامی دانشگاه‌های کشور درزمینهٔ پدافند غیرعامل شیمیایی بیش از هر زمان احساس می‌شود.
جانشین سازمان پدافند غیرعامل بابیان اینکه باهدف ارتقای نقش دانشگاه‌ها و علوم در خود مراقبتی، مجوز رشته‌های پدافند غیرعامل در مقطع ارشد برای دانشگاه‌هایی مثل فارابی، مالک اشتر و ... صادرشده است، ادامه داد: این رشته‌ها می‌توانند کارشناسانی را به ما تحویل دهند که در راستای کاهش تهدیدات، تولید علم و دانش کنند، لذا ما امروز به‌خوبی می‌دانیم که تنها نباید به دنبال ایجاد کارخانه‌های جدید بود بلکه رشته‌های دانشگاهی هم می‌توانند اشتغال ایجاد کنند.
زارعی با تأکید بر اینکه برای اجرای دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل زیستی نیازمند مهارت هستیم، گفت: پدافند غیرعامل زیستی مشکل جدی به شمار می‌رود، زیرا خاموش و درعین‌حال بسیار منتقل‌شونده است، این مقوله مانند توپ‌های جنگی نیست که در میدان نبرد دیده شود و بتوانیم تشخیص دهیم که دشمن کجا را نشانه می‌گیرد بلکه پدافند غیرعامل زیستی موضوعی است که از هر جا و با هر ابزاری مانند تلفن همراه، لوازم‌آرایش و ... می‌تواند آلودگی را نشر دهد درنتیجه باید به این مهم توجه ویژه‌ای داشت.
وی بابیان اینکه ۹۰ درصد وظیفه ما در پدافند غیرعامل این است که اگر اتفاقی رخ دهد، جامعه کمترین آسیب را ببیند، افزود: طبق دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی باید مصون‌سازی در سطح جامعه صورت گیرد و در این راستا سازمان پدافند غیرعامل آموزش در حوزه پدافند غیرعامل شیمیایی را مدنظر قرار داده است.
جانشین پدافند غیرعامل کشور در ادامه گفت: بیش از هر چیز در حوزه تهدیدات زیستی نگرانی‌ها در حوزه مواد شیمیایی وجود دارد، برای مثال در حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان وقتی عاملان، دستگیر شدند اعتراف کردند که مواد شیمیایی در داخل کشور وجود داشته و مواد انفجاری را به‌راحتی با استفاده از آن‌ها درست می‌کنند و این نشان می‌دهد که تروریست‌ها نیازی به واردکردن مواد اولیه برای انفجار شیمیایی نداشتند که این امر نباید صورت گیرد.
زارعی در خاتمه بیان کرد: یکی از تأکیدات دیگر سازمان پدافند غیرعامل نصب ژنراتور در مراکز حساس، مهم و ادارات است که در زمان مخاطرات بتوانیم انرژی این امکان عمدتاً خدمت‌رسان را تأمین کنیم که در این زمینه اقدامات خوبی در سطح کشور صورت گرفته است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها