کارشناس مسایل دینی و مذهبی در در جمع کارکنان ناحیه مقاومت لردگان با اشاره به خصایص مومن، گفت: مومن در جامعه راهنمای تاریکی و هدایتگر جامعه است.
کد خبر: ۹۱۹۰۲۲۱
|
۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری ؛حجت الاسلام سیّد مهران کریم پور با بیان نکاتی از آیات قرآن، به بررسی صفات مومنین پرداخته و بیان داشت:دوستان اهل بیت علیهم السلام بدون اینکه به امام راه پیدا کنند و درهای خیر به رویشان باز شود، میّت و فاقد نور بوده اند.

وی افزود: مؤمنین آنهایی هستند که خدای متعال به آنها حیات طیبه داده و آنها را از نوری بهره مند ساخته که با آن سلوک می کنند. کسی که به حقیقت این نور دست نیافته و باب معارف و علوم اهل بیت به سوی او بسته است، مرده است.

 حجت الاسلام کریم پور در ادامه به واژه «ماء» در قرآن پرداخت و گفت: چهار ویژگی رباط قلب، ثبات قدم و طهارت نفس و زدودن پلیدی های شیطان اصلی ترین ویژگی آب در قرآن است.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی گفت:  با تمسک به روایات، باطن «ماء» را این گونه توضیح می دهند که اگر کسی مؤمن باشد و بر صراط اهل بیت استقامت کند و سختی های امر ولایت موجب تخلف او نشود، خدای متعال با سقایت خود او را با آب گوارا که همان حقیقت ایمان و علم امام است سیراب می کند.

کریم پور در ادامه به تبیین رابطه ولایت الله و ولایت امام پرداخت و با بیان آیات و روایات متعدد تمسک به ولایت امام را همان تمسک به ولایت الله برشمرد.

ارسال نظرات