سید مرتضی علوی
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سامان:
فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان سامان گفت: هفته وحدت به عنوان حرکتی ابتکاری در انقلاب اسلامی ایران هم اکنون به عنوان نمادی برای انسجام امت اسلامی تبدیل شده است.
کد خبر: ۹۱۹۰۱۹۵
|
۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سامان گفت: یکی از زیباترین و والاترین واژه ها در دین مبین اسلام، واژه وحدت و برادری است، برادری و وحدتی که پیامبر رحمت(صلی الله  علیه و آله و سلم) در استمرار رسالت دیگر انبیای الهی برای جوامع بشری به ارمغان آورد.

سرهنگ دوم پاسدار حسن بهرامی در ادامه افزود: وحدت به معنای نزدیک شدن افکار و اندیشه ها و هماهنگی در باورها و تفکرات است و بر این اساس، وحدت به معنای حرکت در مسیر وحدانیت، همبستگی و یکی شدن می‌تواند برای نیل به اهداف دشوار که گاهی ناممکن به نظر می رسد گشاینده مسیر و آغازگر حرکت باشد .

وی خاطر نشان کرد: بدون تردید بارزترین نماد وحدت در عصر حاضر، پیشنهاد وحدت میان پیروان دو نحله بزرگ دین اسلام یعنی شیعه و سنی بوده است و این اندیشه بزرگ در طول تاریخ از سوی انبیای الهی و امامان معصوم مطرح شده است اما امام راحل در قرن حاضر مهمترین منادی آن است، لذا هفته وحدت نماد انسجام امت اسلام و به عنوان حرکتی ابتکاری در انقلاب اسلامی ایران است که هم اکنون به عنوان نمادی برای اتحاد و همدلی امت اسلامی تبدیل شده است است.

بهرامی تصریح کرد: آنچه که در شرایط امروز باید بر روى آن تکیه کرد موضوع اتحاد و وحدت است و در این زمینه باید اقدام عملی صورت پذیرد، زیرا دنیاى اسلام محتاج وحدت و از بین بردن عوامل تفرقه است.

وی گفت: همچنین اتحاد می‌ تواند بسیارى از مشکلات و گرفتاری ‌های جوامع اسلامى و ملت‌ های مسلمان را حل کند، به تعبیر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)دو عامل عمده در مقابل وحدت جوامع اسلامى وجود دارد که یکی عامل درونى یا همان تعصب‌ ها و پایبندى ‌ها به عقاید خود است و دیگری عامل بیرونى یا دست ‌های مغرض و تفرقه افکن دشمنان اسلام است که باید مراقب  این دو عامل بود.

ارسال نظرات