مسؤول نمایندگی ولی فقیه درسپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: ایجاد وحدت وهمدلی آن‌هم وحدت قلبی و عملی نه تصنعی وظیفه همه علماء و روحانیون تشیع وتسنن است.
کد خبر: ۹۱۹۰۱۹۱
|
۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، حجت‌الاسلام موسی پولادی صبح امروز در جشن هفته وحدت در مسجد جامع اهل سنت روستای کنخ، در جمع تعدادی از ائمه جمعه و جماعات اهل سنت و مردم شهرستان بندرلنگه، اظهار داشت: مسیر اهل سنت و تشیع در اسلام یکی است و شاید در مسائل فقهی و مذهبی برداشت خود را داشته باشیم اما به مذهب یکدیگر هرگز تعرض نداریم.

وی با تاکید بر این مطلب که خداوند ماموریت داده، ما واحد باشیم و در مشترکات پشت هم بایستیم افزود: درزمان قبل از بعثت، بشریت به اوج گمراهی افتاده بود. پیامبر اسلام(ص) وقتی آمد، بشر را از اوج گمراهی به اوج نورانیت سوق داد و جهان را تغییر و بشریت را نجات داد.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان اضافه کرد: ایجاد وحدت و همدلی آن‌هم وحدت قلبی و عملی و نه‌ تصنعی وظیفه همه علماء و روحانیون تشیع و تسنن است و باید دست هم را بگیریم و پشتیبان هم باشیم.

پولادی یادآور شد: دشمنان اسلام، ما مسلمانان را به جان هم انداختند تا تضعیف شویم و آن‌ها سود خود را ببرند.

این عالم دینی با بیان این مطلب که مسلمانان از قِبَل اختلافات به جایی نخواهند رسید تشریح کرد: آن شبکه‌های ماهواره‌ای که به اسم تشیع و با نام امام حسین(ع) ماموریت دارند به مقدسات اهل تسنن توهین کنند، شیعه لندنی هستند و ما آن‌ها را قبول نداریم چرا که این ها تابلو را دزدیده‌اند و لجن پراکنی می‌کنند.

وی گفت: از طرف دیگر شبکه‌هایی به نام اهل تسنن ایجاد شده که آن‌ها هم تفرقه‌اندازی و ایجاد نفرت می‌کنند. آن‌ها هم از اهل سنت نیستند بلکه آن‌ها، سنی آمریکایی هستند و هدفی جزء ایجاد اختلافات و نابودی اسلام را ندارند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه درسپاه امام سجاد(ع) هرمزگان بیان داشت: ما علماء تشیع و تسنن و خواص وظیفه داریم از وحدت حمایت کنیم و از وحدت بگوییم.

وی با طرح این پرسش که کجای قرآن و دین به ما ماموریت داده که از تفرقه صحبت کنیم گفت: این انقلاب متعلق به تشیع و تسنن است و آن کسانی که در بین تشیع و تسنن وظایف خود را بلد نیستند در طول زمان و تاریخ سرافکنده می‌شوند.

پولادی عنوان کرد: به همان اندازه که بهائیت به تشیع ضربه زد، وهابیت نیز به اهل سنت ضربه می‌زند.

این عالم دینی با اشاره به این حقیقت که هفته وحدت که تدبیر امام راحل است گفت: اگر این تدبیر امام راحل نبود قطعا اختلافاتی به وجود می‌آمد.

این مسؤول یادآور شد: دشمنان، دلشان برای اسلام و قرآن نسوخته. بلکه آن‌ها به دنبال بدنامی اسلام و تفرقه بین شیعه وسنی هستند و اگر جایی ناآرامی ایجاد شود قطعا سرنخش به علماء ختم نخواهد شد بلکه به ابلیس ختم می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در کارها و عمل دشمنان دقت کنید و تجزیه و تحلیل کنید و ببینید آن‌ها به چه چیزی اهمیت می‌دهند و باید از کردار آن‌ها کشف کنیم که چه می‌خواهند و اگر در برابر آن‌ها خوب عمل کنیم هیچ‌گاه به فکر توطئه و تفرقه نمی‌افتند.

ارسال نظرات