حجت الاسلام رضایی، قرآن را بزرگ ترین محور اتحاد مسلمین دانست و گفت: اگر کسی بخواهد با توهین به مقدسات اهل سنت اختلاف بین شیعه و سنی را زیاد کند، آب به آسیاب دشمن ریخته ودر برادر کشی مسلمانان شریک است.
کد خبر: ۹۱۹۰۱۷۷
|
۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس مسایل دینی و مذهبی در گفتگو با خبرنگار افتخاری بسیج  پیرامون فرا رسیدن هفته وحدت گفت: از دیدگاه امام خمینی(ره) ایجاد تفرقه سیاست استعماری است که باید با آن به مبارزه برخاست.

حجت الاسلام مسلم رضایی افزود: دامن زدن به اختلافات مذهبی و فرقه ای، در جهت سیاست دشمنان اسلام گناهی است بزرگ. در سایه حفظ وحدت است که می توان دشمنان اسلام را سرکوب نمود و به مسلمانان عزت از دست خویش را بازگرداند و دست ابرقدرتها را از کشورهای اسلامی کوتاه نموده و به برقراری حکومت جهانی اسلام توفیق یافت.

وی گفت: امروز همه ما وظیفه داریم با تمسک به قرآن و اهل بیت  علیهم السلام در راستای وحدت و انسجام تلاش کنیم. زشتی‌ها، خشونت و افراطی‌گری از موانع اتحاد است و قرآن محور اتحاد مسلمانان، جوامع و حکومت‌ها به‌شمار می‌رود. تجربه ۴۰ ساله انقلاب ثابت کرده که بزرگ‌ترین محور اتحاد مسلمانان و رفع اختلاف قومیت‌ها، قرآن است.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه تمسک به قرآن، انسان را زشتی‌ها دور کرده و جامعه اسلام را در مسیر تکامل و پیشرفت سوق می‌دهد، گفت: نبود یک هدایتگر در کنار حکومت‌ها، از موانع اتحاد به‌شمار می‌رود، در حالی که قرآن هدایتگر مسلمانان است.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه دشمن همواره کوشیده چهره منفی از اسلام در جهان به نمایش بگذارد، ترویج اسلام ستیزی در جهان را از رویکردهای مهم دشمنان عنوان کرد و گفت: داعش یکی از بزرگترین نمونه هایی است که می توان برای اسلام ستیزی دشمنان نشان داد و به این نتیجه رسید که خشونت و افراطی‌گری از دیگر موانع اتحاد است و انس با قرآن انسان را این آفت دور می‌دارد.

ارسال نظرات