نشست بصیرتی با موضوع وحدت به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت با اهل سنت روستای بحل جاسک برگزار شد .
کد خبر: ۹۱۹۰۱۷۶
|
۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛ حجت السلام حمید دریابار مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه جاسک اظهار داشت ؛ وحدت شیعه و سنی از اندیشه‌هایی است که خصوصاً در دوران معاصر و همزمان با استعمار و مشکلات سیاسی و بین‌المللی مسلمانان از سوی برخی اندیشمندان مطرح شد؛ و برای مقابله با مشکلات و دشمنان مشترک و هم به عنوان ضامن حفظ وحدت ملی در ایران، و سایر کشورهای در وضعیت مشابه، شمرده می‌شود.

حجت الاسلام حمید دریابار گفت: با توجه به اینکه دشمنان به دنبال ایجاد شکاف و تفرقه بین مسلمانان هستند و بدنبال این هستند که شکاف های ایجاد کنند و ما باید تلاش‌ کنیم در راستای وحدت زایی و وحدت افزایی اقدام نماییم .
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جاسک ادامه داد: ولادت باسعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) همراه با سرچشمه و حوادثی بود که نشان از عظمت وجودی ایشان و قرار گرفتن جهان در آستانه تحولی عظیم بود و آن تحولات عظیم، نزول قرآن، پایه گذاری دین مبین اسلام و بعثت آخرین پیامبر و نزول رحمت الهی بر بشر بود.
اسلام هراسی ایادی استکبار با هدف تفرقه درونی بین شیعه و سنی است.

دریابار  تصریح کرد: اما مردم این شهرستان با حضوری همدلانه، ولایی و با بصیرت در صحنه و همچنین همراهی علمای اهل سنت و شیعه، همه مردم و مسئولین لشکری و کشوری همچنان با قدرت در مقابل تمامی توطئه های داخلی و خارجی ایستاده اند و اجازه نخواهند داد ایادی و دست نشانده های دشمن خللی میان آنها ایجاد کند.
حجت الاسلام حمید دریابار اشاره به نامگذاری هفته وحدت کرد و گفت ؛از ابتدای تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران ،تحقق وحدت اسلامی یکی از بزرگترین اهداف امام راحل ،حضرت آیت الله العظمی امام خمینی (ره)بوده است. تا اینکه در سال ۱۳۶۰ باحمایت قاطعانه ایشان،  هفت روزی که میان شیعیان و اهل سنت در مورد تولد پیامبر اسلام (ص) – از ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول- اختلاف وجود دارد، هفته وحدت نامیده شد. که طی این اقدام، مسأله‌ای که شاید می‌توانست عاملی برای تشدید اختلافات میان مسلمانان شیعه و سنی باشد، موجب وحدت آفرینی بیشتر میان مسلمانان شد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه جاسک در پایان افزود ؛ بی‌شک مسلمانان سراسر جهان دارای فرهنگ‌های متعددی بوده و از ویژگی‌های فرهنگی کاملاً یکسانی برخوردار نیستند، اما در هویت فرهنگی مشترکات شان و اَعمالی که به عنوان یک مسلمان انجام می‌دهند، یکسان هستند.به عنوان نمونه، ویژگی‌های فرهنگی مسلمانان در ایران با مسلمانان عربستان سعودی و یا مالزی همسان نیست، اما همه آنها با اصول و احکامی که اسلام توصیه نموده است، رهنمون شده‌اند. فرهنگ اسلامی بر پایه ایمان و انسان دوستی است که در روح و روان انسان حسّ خوش‌بینی، اعتماد، انجام کار خیر و ستایش زیبایی را به وجود می‌آورد و بنابراین از دید سایر فرهنگ‌ها، همراه با انعطاف‌پذیری و صداقت شناخته می‌شود.

ارسال نظرات