نهمین نشست شورای اداری شهرستان حاجی آباد با دستور کار برنامه ریزی و هماهنگی برگزاری کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۹۰۱۷۰
|
۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸

به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج هرمزگان؛ نهمین نشست شورای اداری شهرستان حاجی آباد با دستور کار برنامه ریزی برگزاری کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان به ریاست حمید جهانگیری فرماندار حاجی آباد برگزار شد.

 

فرماندار حاجی آباد با بیان اینکه امروز زنده نگه داشتن یاد شهداء کمتر از شهادت نیست، افزود: برگزاری کنگره شهدای استان سرمایه بزرگی است که فرهنگ ایثار و شهادت را در بین نسل آینده نهادینه می کند.

جهانگیری تصریح گرد: اگر امروز ملت مقتدر ایران اسلامی با تمام توان در مقابل ابرقدرتها می ایستد، می خواهد به دشمنان بفهمانند که ملت ایران با همان روحیه اوایل انقلاب و با نثار خون خود از نظام و دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع می کند.

وی در ادامه با تاکید بر مشارکت همه مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان در برگزاری هرچه باشکوهتر کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان عنوان کرد: همه ادارات و نهادها ملزم به مشارکت برای برنامه ریزی و هماهنگی این مراسم هستند.

حجت الاسلام والمسلین شریفی، امام جمعه حاجی آباد در این نشست گفت: بندگی درجه و مراتبی دارد که اوج آن، شهادت است.

شریفی در ادامه با بیان اینکه دشمن به دنبال کمرنگ کردن فرهنگ ایثار و شهادت در بین ملت ایران است، افزود: تا زمانیکه جوانان ما با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا هستند و در مقابل دشمن از جان خود می گذرند، دشمن نمی تواند کاری را از پیش ببرد.

امام جمعه حاجی آباد با تاکید بر اینکه گرامیداشت یاد شهداء یک وظیفه است، عنوان کرد: زنده نگه داشتن یاد شهداء، زنده نگه داشتن آرمانهای شهداست.

وی ادامه داد: آرمان شهداء، اسلام خواهی بوده است و این آرمان باید به نسل آینده انتقال داده شود.

سرگرد میرزاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد شهداء وظیفه است، گفت: کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان در دی ماه سالجاری در محل مصلای شهر بندرعباس با حضور خانواده های شهداء، مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

میرزاده ضمن تشریح برنامه های شهرستان در خصوص برگزاری کنگره ملی شهدای استان یادآور شد: تا قبل از برگزاری کنگره ملی ۱۵۰۰شهید، تعداد سه یادواره شهداء در سطح شهرستان برگزار خواهد شد.

وی در ادامه از برپایی موکب شهید عبدالحمید سالاری اولین شهید مدافع حرم استان در محل برگزاری کنگره ۱۵۰۰ شهید استان خبر داد و افزود: موکب شهید عبدالحمید سالاری در ایام برگزاری کنگره ۱۵۰۰ شهید هرمزگان پذیرای مهمانان خواهد بود.

در این جلسه جهت انتقال خانواده شهدا به محل کنگره و برپایی موکب شهید عبدالحمید سالاری در ایام برگزاری کنگره برنامه ریزی لازم صورت گرفت و ستاد ویژه ای در شهرستان به ریاست فرماندار و دبیری ناحیه مقاومت تشکیل شد همچنین مقررگردید در مدت باقیمانده تا کنگره برنامه های متنوعی با محوریت بزرگداشت ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان برگزار شود.

ارسال نظرات