رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از ساماندهی مؤسسات و خانه‌های قرآنی این استان و ثبت آنها در سامانه تلاوت خبر داد.
کد خبر: ۹۱۹۰۱۶۳
|
۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ محسن تقی پور، از ساماندهی مؤسسات و خانه‌های قرآنی این استان خبرداد و گفت: با توجه به‌ روز رسانی سامانه تلاوت زیرنظر سازمان دارالقرآن، ساماندهی خانه‌ها و مؤسسات قرآنی استان در دست اقدام است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: در استان چهارمحال و بختیاری 60 موسسه قرآنی وجود دارد که 40 موسسه از موسسه های اداره قرآنی تبلیغات اسلامی و ۲۰ موسسه قرآنی نیز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

تقی پور افزود:  120 خانه قرآن  شهری و روستایی  نیزدر سطح استان  تحت نظارت اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی  فعالیت می‌کنند که با توجه به روزرسانی سامانه تلاوت، لازم است برای آنها مجوز ثابت صادر شود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تعداد خانه های قرآنی شهری چهارمحال و بختیاری ۶5 خانه قرآن است که در تمام شهرستان های چهارمحال و بختیاری پراکنده هستند.

وی گفت: تعداد 55 خانه قرآن روستایی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که زیر نظر مربیان و فعالان بخش قرآن فعالیت می کنند.

تقی پور تصریح کرد: تعدادی از مؤسسات قرآنی در استان  هستند که در طول سال فعالیت دارند و برخی از آنها مناسبتی در ایام ماه رمضان و تابستان کار می‌کنند که با توجه به ظرفیت استان، این مقدار جوابگو نیست. این یکی از ضعف‌هایی است که وجود دارد، از این رو به دنبال آن هستیم با ثبت مؤسسات و خانه‌های قرآن در سامانه تلاوت این خلأ برطرف شود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری  در پایان بیان کرد: در استان چهارمحال و بختیاری موسسه های قرآنی توانمندی نیز وجود دارد که در بخش حفظ، تدبر در قرآن کریم، قرائت، تفسیر، آموزش های سبک زندگی اسلامی و... فعالیت می کنند.

ارسال نظرات