خبرهای داغ:
معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر استان قزوين خبر داد
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوين از برگزاری مانور دورمیزی و عملياتي كارگروه تخصصي امداد و نجات در پدافند غير عامل در شهرستان آوج خبر داد.
کد خبر: ۹۱۹۰۱۴۷
|
۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوين، حكمت اله هاشمي با اشاره به برگزاری مانور دورميزي - عملياتي كارگروه تخصصي امداد و نجات در پدافند غيرعامل در شهرستان آوج عنوان کرد: این مانور با دو سناريوی دورمیزی و عملیاتی برگزار شد ، در مانور دورمیزی ، حادثه انفجار قطار نيشابور از طریق نمایش کلیپ تهیه شده بازخوانی گردید و همه اعضا شرح وظایف خود را بصورت گروهی تمرین کرده و در جلسه ارائه نمودند و سپس مانور عملیاتی براساس سناریوی حادثه فرضي واژگوني تانكر حامل سوخت متانول در گردنه سلطانبلاغ محور آوج - همدان اجرا گردید و همه دستگاههای دخیل در صحنه حادثه حضور یافته و اقدامات مقابله ای خود را صورت دادند.

وي افزود: در این مانور که با نظارت فرماندار محترم شهرستان آوج و نماینده پدافند غیر عامل استانداری برگزار شد ، هر يك از دستگاههاي عضو كارگروه در خصوص هماهنگی درون سازمانی و برون سازمانی خود محک خورده و عملكرد آنها مورد سنجش قرار گرفت.

معاون امداد و نجات استان در ادامه عنوان کرد: تمرین تئوری و عملی دستگاه های عضو کارگروه پدافند غیرعامل به منظور دستیابی به ادبیات مشترک درون سازمانی و برون سازمانی از اهداف استراتژیک برگزاری این مانور بود.

وی ادامه داد: حفظ آمادگی و مقابله با حوادث انسان ساخت ، هماهنگی بین بخشی دستگاههای اجرایی و تبیین مدیریت واحد از اهداف کلی برگزاری این مانور بود.

هاشمی بیان کرد ؛ استفاده از نرم افزارهای موجود ،طرح عملیاتی به روز شده ، آمادگی تیمهای عملیاتی و میزان هماهنگی های درون سازمانی و برون سازمانی از استانداردهای سنجش عملکرد و میزان موفقیت مسئولین و نیروهای عملیاتی در این مانور بود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوين در پایان افزود: نقاط ضعف و قوت دستگاههای عضو کارگروه پدافند غیرعامل در شهرستان آوج با توجه به تحلیل و بررسی کلیه عوامل اجرایی مانور و شناسایی فرصت ها و تحدیدها برای پاسخگویی بهتر به حوادث مشابه ، در این مانور مشخص شد.

 

1010/\30/f

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها