خبرهای داغ:

اجرای ۲۰ برنامه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در سرخه

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سرخه گفت: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی ۲۰ عنوان برنامه در این شهرستان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۱۹۰۱۳۵
|
۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰
‍نسرین قلی بیک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از سرخه اظهار کرد: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی بیش از ۲۰ عنوان برنامه فرهنگی به همت کتابداران، جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کتابخانه‌های شهرستان سرخه اجرا می‌شود.

وی افزود: نشست‌های کتابخوان، مسابقات کتاب‌خوانی، نقاشی، بازدید دانش آموزان از کتابخانه و... از جمله مهمترین برنامه‌های در نظر گرفته شده در هفته کتاب و کتابخوانی در شهرستان سرخه است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سرخه بیان داشت: اداره کتابخانه‌های شهرستان سرخه با داشتن ۴ باب کتابخانه شهری و روستایی دارای ۵۹۰۰۰ نسخه کتاب در بخش‌های بزرگسال، نوجوان، کودک و خردسال می‌باشد که این عدد برای شهر سرخه ۲۱۰۰۰ نسخه است.

وی گفت: کتابخانه آیت الله فیض علی رغم وجود مشکلاتی از قبیل: کمبود فضا، توانسته است در جذب مخاطب به خصوص کودک و برگزاری فعالیت‌های فرهنگی بسیار، موفق باشد.

قلی بیک با بیان اینکه به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، روز ۲۵ آبان ماه همزمان با سراسر کشور، عضویت رایگان در همه کتابخانه‌های شهرستان انجام میشود افزود: از تاریخ ۲۳ لغایت ۳۰ آبان، بخشودگی جرایم برای اعضایی که کتاب‌های دیرکردی خود را در این بازه زمانی به کتابخانه برگردانند، در نظر گرفته شده است.

این مسئول ادامه داد: برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی باید این مهم را از سنین کودکی در فرزندان پرورش دهیم که در این زمینه مادران نقش اساسی دارند و ارتباط خوب والدین با کتاب میتواند الگویی برای فرزندان باشد.
از دیگر راهکار‌های ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، بهره گیری از رویداد‌های ملی، مذهبی، تاریخی و ...، فاصله گرفتن از فضای مجازی و حضور فعالان عرصه کتاب در گروه‌های مختلف اجتماعی، مذهبی و ورزشی می‌باشد. همچنین استفاده از ظرفیت خیرین، پایگاه‌های مقاومت بسیج و تعامل با دیگر مراکز فرهنگی موجود در شهر و روستا از جمله راهکار‌های اساسی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها