آمادگی 50 درصدی کشور در حوزه پدافند غیرعامل

فرماندار بروجرد گفت: میانگین آمادگی کشور در حوزه پدافند غیرعامل قریب به ۵۰ درصد است.
کد خبر: ۹۱۹۰۰۷۹
|
۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، عبدالرحیم رحیمی  امروز در جلسه شورای پدافند غیرعامل بروجرد با بیان اینکه میانگین آمادگی کشور در حوزه پدافند غیرعامل قریب به ۵۰ درصد است. عنوان کرد: البته در برخی بخش‌ها و حوزه‌ها آمادگی صد درصدی و کاملی در این بخش وجود دارد.

فرماندار بروجرد از پدافند غیرعامل به استفاده از همه امکانات غیرنظامی با هدف پیشگیری و مقابله با تهدیدها یاد و بیان کرد: مدیران ادارات باید وظایف خود در این بخش را از وظایف سازمانی‌شان جدا کنند.

رحیمی خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت مقوله پدافند غیرعامل ضروری است مدیران ادارات با اجرای اقدامات پیشگیرانه آمادگی دستگاه اجرایی خود را برای مقابله با حوادث احتمالی ارتقاء بخشند. 

وی تاکید کرد: بر این اساس مدیران ادارات باید به دنبال یافتن راهکارهای جایگزین برای موارد اضطراری باشند، تا در مواقع لازم خدمات‌رسانی به شهروندان مختل نشود.

فرماندار بروجرد تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی نباید از این نکته مهم غافل شوند که بسیاری از اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای در حوزه پدافند غیرعامل نیازمند تامین اعتبارات خاصی نبوده و با استفاده از امکانات و منابع موجود و آموزش نیروها می‌توان در این حوزه کار کرد.

رحیمی توجه به مقوله پیشگیری در حوزه پدافند غیرعامل را مهم برشمرد و تصریح کرد: با انجام بسیاری از اقدامات پیشگیرانه می‌توان بخش قابل توجهی از حوادث را کنترل، مدیریت و یا از وقوع آن‌ها جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار