به همت بسیج مهندسین شهید دامرودی صورت می گیرد؛

واکسیناسیون رایگان طیور بومی روستایی بر علیه بیماری نیوکاسل

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان سبزوار گفت :عملیات واکسیناسیون طیور بومی و روستایی علیه بیماری نیوکاسل با استفاده از واکسن زنده نیوکاسل مقاوم به حرارت با همکاری کانون بسیج مهندسین شهید دامرودی آغاز می شود.
کد خبر: ۹۱۹۰۰۷۱
|
۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
دکتر، ولی اله جغتایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ افزود: در راستای مقاوم سازی طیور بومی و روستایی برعلیه بیماری نیوکاسل و صیانت از سرمایه طیور بومی و اقتصاد روستایی و پیشگیری از بیماری و گسترش آن به واحد‌های مرغداری صنعتی عملیات واکسیناسیون طیور بومی در سطح روستا‌ها و مناطق دامداری متراکم ودر معرض خطر برعلیه بیماری نیوکاسل با استفاده از واکسن نیوکاسل آشامیدنی مقاوم به حرارت تولید موسسه رازی شروع می‌گردد.

وی در ادامه اظهار کرد: بیماری نیوکاسل بیماری ویروسی با قدرت واگیری و تلفات در انواع طیور و پرندگان با علائم، تنفسی و گوارشی و عصبی بوده و دربین روستاییان به نام مرغ مرگی مشهور است که  در صورت بروز آلودگی و بیماری در طیور فاقد سابقه واکسیناسیون باعث تلفات در طیور بومی و صنعتی می‌گردد.

گفتنی است؛ این طرح توسط اکیپ‌های مایه کوبی دامپزشکی با همکاری کانون بسیج مهندسین شهید دامرودی شهرستان بصورت رایگان اجرا میگردد و تعداد حدود ۱۵۰ هزار  قطعه طیور بومی و روستایی شامل انواع ماکیان و کبوتر تحت پوشش واکسیناسیون برعلیه این بیماری  قرار می‌گیرند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها