شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شهرستان سیرجان در پی سفر رئیس جمهور به سیرجان بیانیه صادر کرد.
کد خبر: ۹۱۸۹۹۶۹
|
۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شهرستان سیرجان در پی سفر رئیس جمهور به سیرجان بیانیه صادر کرد.

متن این بیانیه به این شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ضمن تقدیم سپاس به حضور ریاست محترم جمهور جناب دکتر حسن روحانی و عرض گلایه از ترتیب اثر ندادن جلسه‌ای ویژه شنیدن دغدغه‌های دانشجویان لازم می‌دانیم مواردی ضروری و در خور تأمل از شهرستان سیرجان را که موجب گشته احساس فقدان عدالت در خانه‌های مردم محنت کشیده و مظلوم این دیار که صاحبان اصلی انقلاب هستند، نقش ببندد، حضورتان عرض کنیم.

البته ما بسیار متأسفیم که بایستی این نکات را مکتوب به گوش‌تان برسانیم و چونان گذشته باز هم دیدار شما تنها با مسولانی است که خود در خور گلایه‌اند و برای نشان دادن خوش خدمتی خود از هیچ کاری حتی آمارسازی مضایقه نمی‌کنند.

بگذریم که جای سخن بسیار است و زمان جنابعالی اندک، لذا به اختصار و تیتروار مواردی از نگرانی‌های خود را حضورتان بیان می‌کنیم:

۱) وضعیت معیشتی مردم جنوب شهرستان وخیم و قابل درنگ است. تنها سهم این مردم از دولت تدبیر و امید نادیده گرفته شدن است. عدم رسیدگی به وضعیت این قشر کار را به جایی رسانده که به راحتی می‌توان صدای خرد شدن استخوان‌ها را زیر بار سنگین بی‌عدالتی شنید. ای کاش جنوبی شهری‌ها هم از سفر شما سهی داشتند! تا کی قرار است این حجم از بی‌عدالتی حتی در سفرهای استانی هم بر سر این مردم آوار شود؟ وقت آن نرسیده حداقل کمی از سرعت له شدن استخوان‌های این مردم فقیر کمی بکاهیم؟

۲) کنار گذاشته شدن جوانانی با شایستگی‌های بسیار و استفاده از نیروهایی که عدم شایستگی‌شان فریاد کوی و برزن شده است موجب از دست رفتن فرصت‌های شکوفایی این سرزمین شده است. هر چند این مشکل در در سطح ملی هم قابل رویت است اما نمود آن در شهرستان سیرجان با منابع سرشار طبیعی بیشتر است. مصداق این ادعا را می‌توان در بکارگیری افراد بازنشسته در معدن گل‌گهر آن هم با حقوق‌های چند ده میلیون مشاهده کرد.

۳) رانت و رانت خواری مشکل عمده شهری است که مردم آن از بی عدالتی رنج می‌برند و هر روز شاهد کاخ نشینی نااهلان بوده‌اند.

۴) مشکل محیط زیست و آب از مشکلات برجسته شهرستان سیرجان است و احتمال می‌رود زمینه‌ساز مشکلات اقتصادی، معیشتی، زیستی و فرهنگی آینده گردد. حال که ریاست محترم جمهور جهت افتتاح طرح‌هایی همچون خط هفت تولید کنسانتره شرکت گل‌گهر، طرح دوم واحدهای گازی نیروگاه سیکل ترکیبی شرکت «گهر انرژی» گل‌گهر، کارخانه و مگا مدول آهن اسفنجی شرکت توسعه و آهن و فولاد گل‌گهر به این شهر قدم گذاشته‌اند، انتظار می‌رود بیش از هر چیز جهت تامین منابع آب تدبیر کرد وگرنه همین کارخانه‌ها بستر حوادث ناگوار در آینده خواهند شد.

۵) معضلات فرهنگی این شهرستان چیزی نیست که بشود چشم بر آن بست. چه بسا اگر مسولانی دلسوز در جایگاه‌های فرهنگی قرار داده شوند، وضعیت بهتری را شاهد باشیم.

۶) شاید به حق باشد اگر بگوییم که عدم پیشرفت علمی شهرستان اغلب ناشی از بی‌توجهی‌های صورت گرفته از سمت مسولان آموزشی کشور بوده است. نبود امکانات رفاهی، آزمایشگاهی، خوابگاهی و… مصادیقی است که با چشم ظاهر بین هم می‌توان آن‌ها را مشاهده کرد.

در پایان امیدواریم لطف عملی‌تان شامل حال مردم ستمدیده این دیار گردد و تنها شعار را چاشنی دیدارتان نکنید.

والسلام علیکم

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرستان سیرجان

ارسال نظرات