خبرهای داغ:
معاون هماهنگ‌کننده ارتش ‌گفت: ارتش در سیل فروردین‌ ماه خوزستان شرایط پیشروی سیل را ‌بالگرد و پهپادها به‌طور مستمر رصد و اطلاعات لازم برای تصمیم‌گیری و تخلیه مناطق را به‌صورت لحظه‌ای جمع‌آوری کرد.
کد خبر: ۹۱۸۹۹۶۲
|
۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج  از اهواز، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری امروز در "همایش ملی سیلاب 98_97 اگر تکرار شود" که در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان آب و برق خوزستان برگزار شد، با اشاره به حضور فعال ارتش برای کمک‌رسانی به مردم در بلایای طبیعی، اظهارداشت: ارتش در بلایای طبیعی گذشته مانند زلزله بم، منجیل و سیل خوزستان، لرستان و استان‌های شمالی همواره حضوری فعال داشته و در کمک‌رسانی به مردم از توان لجستیکی خود استفاده می‌کند.

وی افزود: گستردگی ارتش در استان خوزستان نشان از اهمیت این استان در همه ابعاد امنیت ملی دارد و با توجه به این گستردگی انتظار مردم این است که در زمان وقوع چنین حوادثی ارتش بیشتر به کمک مردم آمده و حضوری فعال داشته باشد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: ارتش در سیل فروردین‌ماه خوزستان از همه امکانات خود اعم از انواع خودروهای سبک، سنگین، ادوات مهندسی، 15 بالگرد و 8 هزار نیروی نظامی برای کمک و امدادرسانی به مردم استفاده کرد.

دریادار سیاری با بیان اینکه نخستین کار ارتش در سیل خوزستان تخلیه مردم از مناطق سیل‌زده و جلوگیری از تلفات بود، گفت: جابه‌جایی اسباب منزل و کمک به ترمیم سیل بندها از دیگر فعالیت‌های ارتش در سیل بزرگ خوزستان بود.

وی تصریح کرد: شرایط پیشروی سیل به‌وسیله بالگرد و پهپادها به‌طور مستمر رصد و اطلاعات لازم برای تصمیم‌گیری و تخلیه مناطق به‌صورت لحظه‌ای جمع‌آوری می‌شد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اقدام مهم نیروی هوایی ارتش در سیل اخیر برقراری پل ارتباطی تهران ـ شیراز و شیراز ـ اهواز بود، عنوان کرد: هماهنگی با شورای تأمین استانداری خوزستان، فرمانداری شهرستان‌ها و همچنین تبادل اطلاعات با مسئولان سدهای استان سبب کاهش آسیب‌ها و خسارت‌های سیل شد.

دریادار سیاری افزود: ارتش باعلاقه به مردم وارد عمل شد و ضمن حفظ توان رزمی خود به مردم نیز خدمت‌رسانی کرد.

بیشتر بخوانید
شدت و مکان بارش به دلیل تغییرات اقلیمی تغییر کرده است

وزیر نیرو: تغییر اقلیم شرایط ایران را حادتر کرد/ احتمالا خشکسالی‌‌ و ‌ترسالی‌های شدید در پیش داریم

آیا مسبب سیلاب‌های اخیر "تغییر اقلیم" است؟

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران به تغییر اقلیم در ایران اشاره کرد و گفت: با توجه به تغییر اقلیم در کشور شاهد افزایش بلایای طبیعی هستیم و باید پذیرفت که این تغییرات سبب افزایش بارش‌های تند و سیل‌آسا شده است بنابراین رودخانه‌های استان باید آمادگی لازم را برای این شرایط داشته باشند.

دریادار سیاری بابیان اینکه تأمین اعتبار سازمان‌های مسئول در حوزه پیشگیری از بلایا و حوادث باید انجام شود، ادامه داد: باید از حوادث گذشته یاد بگیریم که سازمان‌های مسئول ساختار خود را کامل کرده و نباید با کمبود تجهیزات مواجه باشند تا در چنین حوادثی غافلگیر نشوند.

وی تصریح کرد: از حوادث اخیر در کشور آموختیم که در حریم رودخانه‌ها نباید ساخت‌وساز انجام شود چراکه این ساخت‌وسازها میزان آسیب‌پذیری مناطق را افزایش می‌دهد. همچنین آحاد ملت باید آمادگی و آموزش لازم را برای مواجهه با چنین حوادثی داشته باشند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران بر جلوگیری از موازی کاری در حوادث طبیعی و توجه به نظر متخصصان تأکید کرد و گفت: در حوادث باید همه تجارب را در نظر بگیریم تا اگر دوباره اتفاقی رخ دهد به‌نوعی عمل کنیم تا مردم کمترین آسیب را ببینند. این امر نیازمند توجه به آموخته‌های قبلی و آمادگی برای مقابله با این‌گونه حوادث است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها