مسئول ستاد عتبات عالیات مازندران با اعلام اینکه امسال زائران اربعین مازندران سه برابر شد،گفت:موکب های مازندران به ۵۰ هزار زائر حسینی در هرروز خدمات رسانی می کردند.
کد خبر: ۹۱۸۹۹۵۵
|
۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، محمد حسن اصغری مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران صبح امروز در مراسم تجلیل از موکب داران اربعین حسینی به تشریح خدمات رسانی زائران اباعبدالله الحسین (ع) پرداخت و گفت: سال گذشته روزانه  ۸ هزار نفر مراجعه کننده درمانی داشتیم و امسال این آمار دو برابر شد و به  ۱۳ هزار نفر مراجعه کننده در روز رسید.

اصغری با اشاره به اینکه ظرفیتی که ستاد عتبات کشوری به مازندران برای خدمات رسانی اعلام کرد  سال گذشته ۲۸ هزار نفر در روز بود، اما امسال این تعداد به ۵۰ هزار نفررسید، افزود:کیفیت موکب‌ها، با سال‌های قبل بسیار بهتر و متفاوت‌تر بود.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات به سرکشی و بازدید از موکب‌ها در طول پیاده روی اربعین حسینی اشاره کرد و یادآور شد: امسال موفق شدیم تیمی از اربعین استانی را تشکیل داده و از موکب‌ها سرکشی داشته باشیم و از نقاط ضعف و قوت موکب‌ها باخبرشویم.

اصغری با تاکید براینکه در بازرسی از موکب‌ها به این نتیجه رسیدیم که باید هر موکبی یک تیم درمانی داشته باشد، اضافه کرد:سال گذشته در  سه راه کوت و کربلا موکب مازندرانی‌ها مستقر بود. امسال در مرز هم موکبی از مازندران مستقر شد. در مسیر نجف به کربلا هم مازندران موکب داشت، اما، بیشترین موکب‌های مازندران در کربلا مستقر بود چرا که در کربلا  با افزایش دوبرابری زائران مواجه بودیم.

رئیس ستاد عتاب عالیات استان ضمن اشاره به اظهارات ستاد مرکزی اربعین ، ستاد عتبات عالیات کشور، و سازمان حج و زیارت  که گفته بودند استان مازندران یکی از استان‌های موفق در امر خدمات رسانی به زائران است، تصریح کرد:با توجه به اینکه امسال با افزایش سه برابری زائران مازندران بنا به گفته مسئولان که آماری ۱۵۰ هزار نفری داده بودند، اکثر زائرین یک هفته زودتر به کربلا رفتند، لذا حتی خود موکب‌های عراقی هنوز برپا نشده بود.

به گفته اصغری زائرانی که قبل از برپایی موکب‌ها به کربلا سفر کرده بودند توسط دولت و مردم عراق بویژه نیرو‌های حشدالشعبی خدمات رسانی می‌شدند خاظر نشان کرد: موکب‌ها بعد از یک هفته تاخیر در مکان‌های تعیین شده مستقر شدند و موکب های تازه کار همخوب عمل کردند. ناگفته نماند موکب باب الحوائج نور اولین موکبی بود که زودتر از بقیه موکب‌ها در کربلا مستقر شد و هرچه امکانات داشت را برای خدمات رسانی به زائران به کار گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها