خبرهای داغ:
ملاحظاتی مانند رژیم غذایی کم شیرین یا ورزش و یا ترکیبی از رژیم مناسب و ورزش منجر به افزایش وزن مناسب و سالم در زنان باردار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۸۹۹۱۰
|
۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱

 یکی از باورهایی که در میان مادران باردار وجود دارد این است که «باید به جای دو نفر غذا بخورند».

در حالی که با این‌کار سلامت خود و فرزندشان را به خطر می‌اندازند. تحقیقات نشان می‌دهد اضافه وزن بالا در دوران بارداری ، ریسک دیابت حاملگی ، فشار خون بالا ، نوزاد بزرگ جثه و زایمان با عمل سزارین و تولد نوزاد با وزن بالا را افزایش داده که در نهایت باعث چاقی در دوران کودکی می‌شود.

بررسی‌ها نشان داده رژیم غذایی مناسب یا ورزش و یا ترکیبی از هر دو ، می‌تواند از افزایش وزن زیاد در دوران بارداری جلوگیری کند.

ملاحظاتی مانند رژیم غذایی کم شیرین یا ورزش و یا ترکیبی از رژیم مناسب و ورزش منجر به افزایش وزن مناسب و سالم در زنان باردار می‌شود.

ورزش مناسب برای زنان باردار شامل تمرینات با شدت متوسط و فعالیت‌های فردی یا گروهی مانند پیاده روی ، یوگا ، ایروبیک ، پیلاتس و رقص می‌شود.

زنان بارداری که در این فعالیت‌ها شرکت می‌کنند ، کمتر در معرض ابتلا به فشار خون بالا هستند. به‌علاوه ، شواهد نشان داده ورزش و تغذیه مناسب ، احتمال زایمان به روش سزارین را تا ۲۷ درصد کاهش می‌دهد و همچنین از احتمال تولد نوزادی با وزن بیشتر از ۴ کیلوگرم هم کم می‌کند.

یک نکته مهم در دوران بارداری این است که به خودتان گرسنگی ندهید و تغذیه را طوری مدیریت کنید که احساس گرسنگی طولانی مدت نداشته باشید.

 

 

منبع: مجله سلامت

ارسال نظرات
پر بیننده ها