خبرهای داغ:
آصفی از انعقاد تفاهم نامه همکاری جمعیت هلال احمر و خانه مشارکت مردم در سلامت به منظور کمک به توسعه فعالیت سازمانهای مردم نهاد خبر داد.
کد خبر: ۹۱۸۹۸۶۹
|
۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، تفاهم نامه همکاری جمعیت هلال احمر و خانه مشارکت مردم در سلامت به منظور کمک به توسعه فعالیت سازمانهای مردم نهاد منعقد شد.

این تفاهم نامه همکاری با حضور مدیرعامل و معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان و رئیس خانه مشارکت مردم در سلامت در این جمعیت به امضا رسید.

دکتر حسن آصفی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در رابطه با این تفاهم نامه بیان کرد: این تفاهم نامه در راستای تعامل و گسترش همکاری ها و به منظور کمک به توسعه فعالیت سازمانهای مردم نهاد و شکوفایی استعدادها و ظرفیت های موجود در این تشکل ها برای ارایه خدمات داوطلبانه به جامعه و ایفای نقش موثر در مدیریت بحران و اجرای احکام برنامه پنج ساله منعقد گردید.

وی امضای این تفاهم نامه را با هدف توسعه خدمات بشردوستانه، داوطلبانه و جامعه محور دانست و در ادامه گفت: کوشش و تعامل مشترک به منظور ارتقاء سطح تاب آوری جامعه در زمان قبل، حین و بعد از وقوع بحران طبیعی و اعتلای فرهنگ داوطلبی و مسئولیت پذیری اجتماعی با بستر سازی برای مشارکت و ایفای نقش و سازمان های مردم نهاد در فعالیت های بشردوستانه از اهداف دیگر انعقاد این تفاهم نامه می باشد.

دکتر آصفی در ادامه عنوان کرد: این تفاهم نامه زمینه های همکاری سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در زمینه فراهم آوردن بستر لازم به منظور امکان بهره مندی سازمان های مردم نهاد از ظرفیت قانونی موجود در جمعیت هلال احمر در خصوص نیروهای داوطلب ، ارایه آموزش های عمومی و تخصصی امداد و نجات، پایه داوطلبی، تامین و اعزام مربی جهت آموزش اعضاء و کارکنان به منظور تحقق شعار هر خانواده یک امدادگر، همکاری برای تشکیل مرکز هماهنگی، مداخله و تاب آوری در هنگام حوادث و بحران ها را تامین می کند.

وی در ادامه افزود: فعالیت در زمینه های بشردوستانه، داوطلبانه، محرومیت زدایی و مدیریت بحران در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی و تامین امکانات و پشتیبانی لازم به منظور اجرای پروژه های خیرخواهانه و بشر دوستانه با توجه به اولویت های نیازسنجی و مکان سنجی صورت گرفته از طرف جمعیت هلال احمر در زمان عادی و بروز بحران دیگر زمینه های همکاری بین جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و سازمان های مردم نهاد را فراهم خواهد کرد.

آصفی زمینه های همکاری سازمان های مردم نهاد را در این تفاهم نامه در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی بیان کرد و گفت: حمایت از آسیب دیدگان با ارائه کمک های نقدی و غیرنقدی از طریق جمعیت هلال احمر در زمان حوادث و سوانح ، برنامه ریزی و همکاری با جمعیت هلال احمر جهت جمع آوری و هدایت کمک های مردمی ، تلاش برای ایجاد شبکه های ارتباطی تخصصی سازمان های مردم نهاد ، مشارکت فعال، موثر و همه جانبه در امر توسعه و گسترش آموزش همگانی و افزایش تاب آوری جامعه و کمک به تامین تجهیزات، امکانات و ماشین آلات مورد نیاز برای مداخله تخصصی در مدیریت بحران را از زمینه های همکاری سازمانهای مردم نهاد با این جمعیت دانست.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در پایان بیان کرد: انعقاد این تفاهم نامه زمینه های همکاری مشترک در برگزاری کارگاه های آموزشی و توانمندسازی، همکاری و مشارکت در راه اندازی خانه هلال ، مشارکت در برگزاری همایش ها، نشست های هم اندیشی، میزگرد های تخصصی مانورهای دورمیزی، میدانی و تخصصی مدیریت بحران و استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود در جلب مشارکت های مردمی و اجرای پروژه ها و طرح های ملی در مواقع عادی و بروز حوادث و سوانح به منظور حمایت از آسیب دیدگان و اقشار آسیب پذیر را در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی فراهم خواهد کرد.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها