امروز در شرایطی که شهرستان های توسعه یافته استان کرمان میزبان سفر استانی رئیس جمهور و هیئت دولت بودند که در دورافتاده ترین نقطه شرقی این استان به نام فهرج مردم به رسم روزها و سال های اخیر میزبان میهمان نام آشنایی بنام گرد و غبار بودند.
کد خبر: ۹۱۸۹۸۶۳
|
۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، منطقه ای که مردم آن با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند و با صبر و متانت چشم به روزهایی دوخته اند تا برای دقایقی مسئولان ارشد کشوری را پای صحبت های خود ببینند و با آنها به درد و دل بپردازند.

اما در خوشبینانه ترین حالت ممکن نه از رئیس جمهور خبری بود تا پای درد و دل آنها بنشیند و نه از وزرای دولت تدبیر و امید؛ گویی مشکلات مردم این منطقه به چشم دولتمردان پایتخت نشین نیامده و نمی آید تا تدابیری برای مرتفع نمودن آنها اتخاذ نمایند.

امروز یکبار دیگر بی عدالتی بین مناطق توسعه یافته و کم برخوردار به وضوح نمایان شد بطوری که یک سوی استان کرمان در هیاهوی استقبال از ریاست محترم جمهور به سر می بردند و یک سوی دیگر با غلظت ۲۸ برابری حد مجاز میزبان ریزگردها است.

آقای رئیس جمهور حال که سعادت حضور در شهرستان فهرج و منطقه شرق استان را پیدا ننموده اید خوب است چند خطی از مشکلات مردم این مناطق را با دقت بالایی مطالعه نمایید تا شاید کلید دولت تدبیر و امید نیز راهگشای معضلات اهالی محروم این شهرستان بشود.

جناب آقای روحانی آیا می دانید مردم فهرج سالهاست با پدیده ریزگردها دست و پنجه نرم می کنند بطوریکه در ۶ ماهه اول سال ۵۸ روز هوای خطرناک برای این شهرستان به ثبت رسیده است؟

ریاست محترم جمهور آیا می دانید خشکیدگی تنها محصول منطقه (خرما) طی سال های اخیر بطور متوسط ۶۰ درصد بوده و خسارت بوجود آمده برای کشاورزان جبران ناپذیر بوده است؟

آقای رئیس جمهور خوب است این را هم بدانید فهرج و یزد همزمان به بخش تبدیل شده اند و اما بعد از گذشت سال ها این منطقه یک دهه اخیر به شهرستان تبدیل شد و یزد نیز که روز گذشته میهمان مردم آن بودید سالهاست سیر صعودی توسعه و پیشرفت به خود گرفته است؟

جناب آقای روحانی فهرج حتی از داشتن یک بیمارستان برای پذیرش بیمار نیز محروم است و مردم آن در ساعات مختلف شبانه روز بایستی مسیر ۶۰ کیلومتری فهرج به بم را طی نمایند تا خود را به بیمارستان این شهرستان جهت درمان برسانند.

ریاست محترم دولت تدبیر و امید در شهرستان فهرج حتی یک کارگاه و کارخانه کوچک برای کسب و کار جوانان دایر نیست و بیکاری این قشر آسیب پذیر تا حدی است که بعضا مشاهده می شود برای امرار معاش روی به مشاغلی می آورند که زیبنده خود و جامعه نیست.

به هر حال باید گفت جناب آقای رئیس جمهور فهرج هوا ندارد، کشاورزان محصول ندارند، جوانان کار ندارند، شهر بیمارستان ندارد و …

انتهای پیام/عباسزاده

ارسال نظرات