ایجاد و راه اندازی ستاد راهبردی حمایت از پارک علم و فناوری استان سمنان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: ایجاد و راه اندازی ستاد راهبردی برای حمایت پارک علم و فناوری استان، مورد نیاز و ضروری است و این مهم انجام خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۸۹۸۱۱
|
۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دکتر عسگری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در جلسه بررسی مسائل و موارد پیرامون پارک علم و فناوری استان با بیان اینکه خوشحالیم که امروز توفیقی حاصل شد تا در مجموعه پارک علم و فناوری استان حضور یابیم، خوشبختانه این مجموعه پویا، فعال و شاداب بوده و اقدامات خوبی در این مرکز صورت گرفته است افزود: باید از شرکت‌های دانش بنیان و محصولاتی که بنای آن‌ها بر پایه ایده و علم صاحبان اندیشه این شرکت‌ها در این منطقه است، حمایت کنیم.
وی با اشاره به اینکه حمایت همه جانبه از کسانیکه می‌توانند به نوعی گره‌ای از مشکلات استان و کشور باز کنند، تکلیف شرعی و قانونی ماست گفت: گستره پوشش فعالیت‌های پارک علم و فناوری استان باید سراسر استان را به صورت ویژه‌تر و محسوس در بر بگیرد و شبکه ارتباطی این مرکز با صاحبان ایده و کسانیکه می‌توانند با در اختیار گذاشتن فرصت‌های مطلوب، تولید محصول کنند، برقرار شود.
عسگری خاطر نشان کرد: اینگونه مباحث علمی و استقرار و راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان، یکی از مباحث روز دنیاست که ما نیز در استان و کشور باید از این فرصت بهره مناسب برده و کم کم به سمت راه اندازی کارخانه‌های دُرشت مقیاس دانش بنیان و تولیدات انبوه گام برداریم.
وی ادامه داد: واحد‌هایی که در شهرک‌های صنعتی مستقر می‌شوند، معمولا به دلیل نداشتن پویایی، گا‌ها از مسیر خود خارج شده و عمر اقتصادی آن‌ها پایان می‌یابد، اما شرکت‌های دانش بنیان به بواسطه پویا بودن و تولید علم، نیاز است که به صورت مستمر خود را به روز کرده و تغییر روش داده و از روش‌های نوین بهره ببرند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با تاکید بر اینکه ماهیت شرکت‌های دانش بنیان، پویا بودن و فعالیت مستمر واحد‌های تحقیق و توسعه آن است گفت: واحد‌های تحقیق و توسعه و در واقع مغز متفکر شرکت‌های دانش بنیان، باید به صورت مستمر به تولید علم پرداخته و این معلومات را در اختیار شرکت‌های تولیدی زیر مجموعه خود در جهت تولید محصولات قرار دهند.
وی ادامه داد: منابع و ظرفیت‌های متعددی در قانون بودجه وجود دارد که به دلیل پراکنده بودن به خوبی از آن‌ها استفاده نکرده ایم که انشالله در آینده این مهم سازمان دهی خواهد شد.
عسگری اضافه کرد: ایجاد و راه اندازی ستاد راهبردی برای حمایت پارک علم و فناوری استان، مورد نیاز و ضروری است و این مهم انجام خواهد شد.
وی گفت:مداخله حداقلی سایر دستگاه‌های اجرایی در امورات مرتبط با پارک علم و فناوری، عامل حیات، پویایی و موفقیت این مجموعه خواهد بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار