استاد علوم سیاسی دانشگاه یزدگفت: انتظار می رفت درباره معیشت،اشتغال استان ، محیط زیست یا فراتر از این ها درباره فرهنگ بومی یزد که با ولنگاری های دولت ایشان مورد اسیب و تهدید قرار گرفته صحبت شود.
کد خبر: ۹۱۸۹۷۳۲
|
۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، اکبر غفوری ، با اشاره به فلسفه حقیقی سفرهای استانی رئیس جمهور به استان گفت: فلسفه حقیقی سفرهای استان اطلاع و اگاهی مسئولین از نیازها و مشکلات مردم و به نوعی ارتباط انان با مردم است چرا که نظام ما یک نظام مردم سالار است ضمن اینکه ارائه خدماتی که دولت به مردم ارائه داده و ایجاد امید به اینده از دیگر دلایل انجام سفرهای استانی است که متاسفانه در سخنان امروز رئیس جمهور هیچ کدام از این مسائل مطرح نشد.

استاد علوم سیاسی دانشگاه یزد افزود: از جناب رئیس جمهور می خواهیم که فلسفه سفرهای استانی که انجام میدهند با این هزینه های کلان چیست که چندین روز است کارکنان استانداری تعطیل هستند و هزینه های گزافی را بر روی دست استان گذاشته است.

وی با اشاره به سخنان امروز رئیس جمهور در جمع مردم یزد ابراز داشت: آمارهایی که امروز رئیس جمهور اعلام کرد یا صحیح بوده و یا غلط است اگر صحیح باشد به نظر نمی رشد مکان طرح این موضوعات درمیان افکار عمومی باشد بلکه باید این مسائل در جلسات با سران قواست طرح و چاره اندیشی شود ضمن اینکه آقای روحانی بگویند نهادهای تحت امر دولت ایشان چه کار می کردند که در این 6 سال این مسائل مطرح نشده است به طور مثال وزارت اطلاعات از نهادهای تحت امر دولت بوده و اگر اختلاسی صورت گرفته باشد ابتدا باید این وزارتخانه و حراست دستگاه ها متوجه شده و گزارش می دادند.

غفوری ادامه داد: همچنین ذی حسابی ازطرف وزارت اقتصاد و دارایی در هر نهاد و ارگان ها وجود دارد تا بر صحت امور مالی مهر تائید بزند چرا گزارش نداده است و یا بازرسی نهاد ریاست جمهوری و دیوان محاسبات کشور چرا از این مضوع غفلت کردند؟

این استاد برجسته دانشگاه در بخش دیگری از سخنانش صحبت های امروز رئیس جمهور در خصوص برخورد با مفسدان اقتصادی را بر اساس اصل 57 قانون اساسی یعنی اصل تفکیک قوا مصداق بارز دخالت در کار قوه قضائیه دانست و اظهار داشت: در جند روز اخیر مسئولان استان دم از جشن وحدت می زدند در حالی که سخنانی که رئیس جمهور مطرح کرد وحدت بخش نبود.

غفوری در ادامه با اشاره به انتظارات مردم یزد از رئیس جمهور در سفر امروز گفت: انتظار مردم یزد این بود که رئیس جمهور از مشکلات جدی استان مانند بحث اب به صورت جامع صحبت کند چرا که در سفر قبلی قول داده بود 600 میلیارد تومان بودجه برای آب استان پرداخت کند و مردم منتظر بودند که بگوید چه مقدار پرداخت کرد و این پروژه تا چه میزان پیشرفت داشته است؟

استاد دانشگاه یزد تاکید کرد: انتظار می رفت درباره معیشت،اشتغال استان ، محیط زیست یا فراتر از این ها درباره فرهنگ بومی یزد که با ولنگاری های دولت ایشان مورد اسیب و تهدید قرار گرفته صحبت شود یا در خصوص اصرار رئیس جمهور برای مذاکره با غرب علی رغم مخالفت های رهبرمعظم انقلاب و برجام خسارت بارصحبت شود که چنین نشد.

وی اذعان داشت: آقای روحانی در تبلیغات انتخاباتی خود در دوراول مدعی شد اگر رئیس جمهور شوم پول ملی را ارتقا می دهم و عزت پاسپورت ایرانی را برمی گردانم یا در دور دوم مدعی شد تمام تحریم ها را بر می دارم یا در خصوص تعطیلی هسته ای و کارخانجات صحبت کند بنابراین مردم منتظر شنیدن سخنان رئیس جمهور در این زمینه ها بودند.

غفوری در بخش دیگری تصریح کرد: رئیس جمهور امروز همان سیاست تبلیغات ریاست جمهوری را به کار گرفت که در آن زمان هم بدون ارائه برنامه همیشه منتظر طرف مقابل بود و جز تخریب و توهین چیز دیگری نداشت.

استاد دانشگاه یزد سخنان امروز رئیس جمهور را خوراک خبری خوب برای شبکه های معاند و رسانه های خارجی عنوان کرد و ابراز داشت: این سخنان سبب شد تا دشمنان کل نظام را متهم به فساد کنند و برای اتهام زنی به سخنان رئیس قوه مجریه استناد کنند و حتی در دادگاه لاهه علیه کشور شکایت کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد نهادهای مسئول با توجه به سخنان تلخ امروز رئیس جمهور وظایف خود را به درستی انجام دهند و نتیجه مداخله نهادهای مرتبط و مطالبه گری مرذم نتیجه شیرینی را برای کشور و مردم داشته باشند.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات